آب برای خراسان از چاه نفت مهم‌تر است اما در استان به راحتی هدر داده می‌شود و محصولاتی برداشت می‌شود که صرفه اقتصادی ندارند، معین اقتصادی این سبک را تصحیح می‌کند.

آب برای خراسان از چاه نفت با ارزش‌تر است/ الگوی اقتصاد مقاومتی از جنس دولتی نیست

به گزارش قدس آنلاین علیرضا رزم‌حسینی استاندارخراسان رضوی در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی شهرستان قوچان عنوان کرد: در دوران گذشته روستاها از امکاناتی نظیر آب و برق و بهداشت محروم بودند اما امروز تمام این امکانات زیربنایی وجود دارد.
وی با بیان این نکته که با وجود دارایی‌های بالا و سرمایه انسانی مناسب نباید بیکاری و آسیب‌های اجتماعی فزاینده در کشور وجود داشته باشد، افزود: سپرده‌های بانکی خراسان رضوی حدود  100 هزار میلیارد تومان و بودجه کل کشور 420 هزار میلیارد تومان است این بدان معنی است که خراسان رضوی یک چهارم بودجه کل کشور را در اختیار دارد و با این حال نباید چشم به دست دولت داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم برخورد شفاف با مردم برای ایجاد اعتماد به اقتصاد تاکید کرد و گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی از جنس دولتی نیست و اگر مردم به اقتصاد اعتماد کنند همین پول‌های خرد مردم می‌تواند کار راه بیاندازد.
وی عنوان کرد:  با توجه به این که آب بسیار ارزشمند است و برای خراسان از چاه نفت مهم‌تر است اما در استان خراسان رضوی به راحتی هدر داده می‌شود و محصولاتی برداشت می‌شود که صرفه اقتصادی ندارند  بنابراین معین اقتصادی این سبک را تصحیح می‌کند و برای هر منطقه الگوی کشت در زمینه کشاورزی تعریف می‌شود.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: کار استاندار انجام امور جاری نیست؛ بروکراسی و عدم اختیارات و تمرکز گرایی شدید در نظام اداری کشور موجب بروز نارضایتی می‌شود و اختلافات سیاسی آفت انقلاب ما شده و مانع جدی برای پیشرفت اقتصاد مردمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.