اردکانیان گفت: هدف وزارت نیرو از افزایش قیمت برق مشترکان پرمصرف، اعمال مدیریت مصرف است.

تعرفه مشترکان پرمصرف افزایش می یابد/اعلام الگوی صحیح مصرف آب و برق تا تابستان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو، با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در کشور اظهار کرد: در بخش مدیریت مصرف بخش عمده اجرای برنامه ها بر عهده مشترکان است و در صورتی که عادت‌های مصرف صحیح نباشد، امکان تامین برق پایدار در شبکه میسر نخواهد شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای جهان امکان تولید برق بدون رعایت ضوابط همپای مصرف وجود ندارد. در کشور ما میزان مصرف طی ده سال، دو برابر می‌شود که درصورت ادامه این روند با توجه به هزینه‌های سنگین، امکان سرمایه گذاری مجدد در بخش تولید نخواهد بود.

وی ادامه داد: اقداماتی از سوی وزارت نیرو برای تامین برق در سال ۹۸ صورت گرفته است و مردم نیز باید با مدیریت مصرف در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف بیان کرد: وزارت نیرو اقداماتی را برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف در ابتدای فصل گرما انجام داده است که اطلاع رسانی در مورد نحوه اجرای این طرح به مشترکان صورت خواهد گرفت.

اردکانیان تصریح کرد: هدف وزارت نیرو از افزایش قیمت برق مشترکان پرمصرف، بالارفتن درآمد این وزارت خانه نیست و در تلاش هستیم با اصلاح تعرفه این مشترکان، مدیریت مصرف را اعمال کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: مدیریت مصرف اقدامی جمعی است که نیازمند مشارکت همه آحاد مردم است و در این میان نقش رسانه‌های جمعی در الگوسازی اهمیت ویژه دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم برق واحدهای صنعتی، کشاورزی و بیمارستان قطع نشود نیازمند کار جمعی و مدیریت مصرف هستیم که در این زمینه بر هوشمندی و اخلاق مداری هموطنان حساب ویژه‌ای کرده ایم.

عضو کابینه دولت با اشاره به الگوی صحیح مصرف آب و برق در کشور اظهار کرد: الگوی صحیح ماهانه مصرف آب برای یک خانواده ۴ نفره ۱۵ هزار لیتر است . همچنین الگوی مناسب برای مصرف برق در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرمسیری ۲ هزار کیلووات است.

اردکانیان در پایان گفت: جزئیات الگو و میزان مصرف صحیح آب و برق تا قبل از تابستان به اطلاع مردم خواهد رسید و با کمک هم در پایان تابستان نشان خواهیم داد که پیک مصرف برق چقدر کاهش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.