مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام تعطیلات نوروز، یک‌میلیون و ۶۲۹ هزار و ۳۳ زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شده‌اند.

تشرف بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده با بیان اینکه طرح آرامش بهاری ۹۸ برای هشتمین سال متوالی در ۱۲۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد، گفت: این طرح از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در بقاع متبرکه استان اجرا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در این طرح خدمات رفاهی، فرهنگی و اسکان از جمله برپایی خیمه معرفت، شامل غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، سوالات دینی، غرفه کودک به زائران و مسافران ارائه شده است.
وی اظهار کرد: در طی اجرای طرح آرامش بهاری ۹۸، یک‌میلیون ۶۲۹ هزار و ۳۳ نفر زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۹۲ هزار و ۸۲۱ نفر زائران خارجی بوده‌اند.
محمدزاده تعداد افراد اسکان شده در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها را ۳۳۴ هزار و ۸۹۷ نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت ۳۱۸ هزار و ۷۳۶ از خیمه‌های معرفت بازدید و ۳۰ هزار و ۴۵۷ نفر از خدمات مشاوره وقف جدید و سایر مشاوره‌ها بهره‌مند شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۱۵ هزار و ۹۶۵ نفر از خدمات غرفه کودک بهره‌مند شدند، افزود: طی اجرای طرح آرامش بهاری، ۴۹۵ هزار و ۸۹۳ نفر در بقاع متبرکه پذیرایی و اطعام شدند.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار نفر از خدمات ایستگاه سلامت در بقاع متبرکه بهرمند شده‌اند، ادامه داد: قرائت ادعیه، سخنرانی و اجرای مسابقات فرهنگی از دیگر اقداماتی است که در ایام نوروز در بقاع متبرکه اجرا شد.
محمدزاده با اشاره به وقف‌های جدید از ابتدای سال جاری تاکنون، بیان کرد: بر اساس گزارش سامانه جامع ۳۹ وقف جدید در استان ثبت شده است که از این تعداد وقف، ۲۰ وقف مربوط به تربت جام، ۸ وقف مربوط به کاشمر، ۳ وقف مربوط به جغتای، دو وقف مربوط به جوین، دو وقف مربوط به رشتخوار و شهرهای بجستان، بردسکن، خلیل‌آباد و گناباد هر کدام یک وقف جدید به ثبت رسانده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.