قزوین- آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: در خطبه‌های نماز جمعه گفت: با مدیریت درست استاندار و مسئولان، استان قزوین با مشکل سیل مواجه نشد.

مدیریت درستی در قزوین برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های دیگر شکل گرفته است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: ماه شریف رجب در حال اتمام است و کم کم وارد ماه شریف شعبان المعظم می شویم و باید از فرصت های این ماه های عزیز به نحو شایسته بهره ببریم چرا که مشخص نیست این فرصت ها در سال های آینده نیز برای ما فراهم باشد.

وی تصریح کرد: قدر فرصت باقی مانده از ماه رجب که ماه توبه و استغفار است را بدانیم. بسیار سفارش زیادی شده که از فرصت های این ماه برای توبه و استغفار استفاده کنیم و خود را برای ورود به ماه شعبان آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در ماه شعبان قرار است قرآن های ناطق زیادی را زیارت کنیم و باید آلودگی از گناه را از خود دور کنیم چرا که جشن ولادت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) در این ماه شریف است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همانگونه که ارتباط با قرآن کریم با پاکی و طهارت میسر است، قرآن های ناطق نیز همین گونه هستند و هر چه بیشتر پاک باشیم بیشتر با آنها انس می گیریم و محبت آنها در جان ما نفوذ می کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه حلول ماه شعبان را در پیش داریم ضروری است دعاها و اذکار ماه شعبان را در نظر داشته و ارتباط با قرآن و مناجات شعبانیه که دریای عرفان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است را در نظر داشته باشیم و از خدا بخواهیم برکات این ماه روزی دلهای ما شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند ماه رجب و شعبان گذرگاه مؤمنان به سوی ضیافت الهی رمضان است، ابراز کرد: یعنی اگر می خواهیم رمضانی شایسته، شب های احیای مؤثر و شب قدری مفید داشته باشیم باید با ماه رجب و شعبان خودمان را برای آن موقع آماده کنیم و اگر دست خالی از رجب و شعبان گذر کردیم، ماه مبارک رمضان آبادی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: می دانیم در سوم ماه شعبان ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و این روز همان روزی است که وقتی حضرت از مدینه به سوی مکه و بعد هم به عراق و کربلا حرکت کردند در همان روز ولادتشان وارد مکه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک ولادت امام حسین (ع) به ذکر حدیثی از آن حضرت پرداخت و یادآور شد: اباعبدالله الحسین (ع) می فرمایند اینکه مردم به شما نیازمند می شوند از شما می خواهند به فریادشان برسید، این نعمت الهی است که می توانید گره ای را باز کنید و مظلومی را حمایت کنید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حضرت می فرمایند خسته نشوید و نگویید انگار همیشه من باید به فکر فقرا باشم در حالی که این نعمت الهی است و نشان دهنده علاقه خداوند به انسان است و باید قدر آن را بدانیم تا در قیامت آه و افسوس آن را نخوریم.

وی در ادامه با تبریک روز پاسدار گفت: امام خمینی (ره) فرمودند شما پاسدارها آینده مجسم مظلومیت ها و رشادت های این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلاب هستید. شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشور هستید. شما یادگاران همسنگران، فرماندهان و مسئولان بیدار دلی بوده اید که امروز در قرارگاه محضر حق در پیشگاه خدا مأوا گرفته اند.

آیت الله عابدینی در ادامه به نمونه ای از رشادت پاسداران اشاره کرد و یادآور شد: سردار حسین همدانی دوران بازنشستگی‌اش بود که عازم سوریه شد تا در آنجا سهم شهادت را برای خود بگیرد و این معنای پاسداری است و اگر بخواهیم قدر پاسداران را بدانیم کافی است حرف دشمنان را درباره آنها ببینیم و اگر آن را درک کنیم قدر این عزیزان را بیشتر می دانیم.

خطیب جمعه قزوین افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پاسداران فرمودند آنها کسانی هستند که لباس عفاف و تقوا پوشیده اند، به استقبال معنویات رفته اند، برای خدا قدم در میدان گذاشته اند و هر جا از وجودشان لازم بود، از جان و سلامتی شان و حضورشان در میان خانواده که نعمت های خداوند است را تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: امروز پاسداران به جای آنکه در خانه هایشان باشند، در سوریه به جنگ با آمریکایی ها رفته اند و  در دفاع مقدس نیز جانفشانی کردند و پیش از انقلاب اسلامی نیز همان هایی که بعداً نام پاسدار را گرفتند علیه رژیم منحوس شاه مبارزه می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز اشاره کرد و با تبریک این روز گفت: امام صادق (ع) درباره حضرت ابوالفضل (ع) می فرمایند عباس (ع) عموی من بوده و درک بسیار درستی از حق داشتند، بصیرت را در حد اعلی داشت، در ایمان خیلی قوی بودند و در دفاع از حق محکم بودند، در همراهی با برادرش امام حسین (ع) مجاهدت کرد، مبتلای به بلای احسن که بزرگترین و نیکوترین امتحان ایمان، شهادت، جهاد و جوانمردی است شدند و در نهایت به شهادت رسیدند.

امام جمعه قزوین با تبریک ولادت امام سجاد (ع) بیان کرد: امام سجاد (ع) فرمودند شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی را در زندگی داشته باشد و مطیع خداوند باشد نه مطیع غیر و حضرت فرمودند شیعیان ما را با تواضع و خشوعی که در پیشگاه خدا دارند، بشناسید، شیعیان ما زیاد به یاد خدا هستند، زیاد اهل روزه هستند، زیاد اهل نماز هستند، زیاد به فکر پدر و مادرهایشان هستند، نسبت به همسایگان احساس تعهد می کنند، به فکر کسانی که فقیرند و همه چیزشان را به خاطر حادثه ای از دست داده اند هستند.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در ادامه حدیث می فرمایند شیعیان ما به فکر یتیمان هستند و صداقت در کلام و گفتارشان موج می زند و غیر از صداقت چیزی در کارشان نیست و اهل تلاوت قرآن هستند، زبانشان را برای دیگران جز برای خیر باز نمی کنند و در قوم و قبیله خودشان در هر قصه ای امین هستند.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سیل پیش آمده در استانهای مختلف کشور اظهار کرد: تاکنون سیل 400 شهر و روستای کشور را در بر گرفته است و بحمدالله تاکنون همدلی و همراهی بوده است.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: در استان قزوین هم اگرچه سیل خیلی به شدت نرسید اما اگر مدیریت درست مسئولان، دست اندرکاران، استاندار و همه مسئولانی که در ستاد مدیریت بحران استان فعالیت داشتند نبود، در استان ما نیز سیل ماجرا می شد و الحمدالله با مدیریت درست مشکل خاصی پیش نیامد.

وی اضافه کرد: حضور و حمایت استان ما از استان های سیل زده در کشور از جمله استان گلستان بسیار ارزشمند، مفید و مؤثر بوده است و عزیزانی هستند که اسم و نامی از آنها نیست اما شبانه روز برای نجات مردم تلاش می کنند و الحمدالله تلاششان به نتیجه رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنون کرد: الان باید متوجه استانهای دیگر مانند لرستان و خوزستان باشیم و این را نیز عزیزان مدیریت می کنند و امروز هم ان‌شاءالله جواب استمدادشان را نمازگزاران محترم به عزیزان گرفتار در سیل خواهند داد و به آن عزیزان کمک خواهند کرد.

امام جمعه قزوین در ادامه به قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در سال 1359 اشاره کرد و گفت: خدا را شاکر هستیم که از نوکری آمریکا نجات پیدا کردیم و الان رغیب قدری برای آمریکا شده ایم و رعب و وحشت برای آمریکا و هم پیمانانش ایجاد می کنیم و جلوی خطرشان را می گیریم و در سوریه زمین گیرشان کردیم، رژیم صهیونیستی که به آمریکا تعلق دارد را زمین گیر کردیم و در غزه به داد مسلمانان رسیدیم، در یمن اتحاد مسلمین، آمریکایی ها و سعودی ها را خوار و زمین گیر کرد، از عراق بیرونشان کردیم و اینها افتخاراتی است که با قطع رابطه با آمریکا نصیب ما شد.

وی بیان کرد: در مذاکره با آمریکا هیچ چیزی گیر ما نیامده جز آنکه تحریم ها زیادتر و محکم تر و بی رحمانه تر شد اما هر کجا که محکم ایستادیم صاحب عزت، قدرت، استقلال و همدلی بودیم و در علوم و تکنولوژی هسته ای پیشرفت کردیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: این روزها، روزهای سقوط رژیم بعثی و ستمگر عراق است که به مردم خودش، ایران اسلامی و دیگر کشورها ظلم کرد. این مهم درسی است که صدام به آمریکا، اروپا، اسرائیل و عربستان تکیه کرد و سقوط کرد و ایران اسلامی به خودش تکیه کرد و به عزت رسید.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند می فرماید به ستمکاران تکیه نکنید، آتش می گیرید و آبرو، ایمان، عزت و اقتدارتان نابود می شود و تفسیر این آیه را مشاهده کردیم.

وی به تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و آن را فرصتی برای خیرین دانست که به میدان بیایند و برای نیازمندان به مسکن قدم بردارند.

امام جمعه قزوین گفت: در این روزها سالروز بمباران شیمیایی شهر مریوان توسط رژیم منحوس بعثی است که متأسفانه مظلومین این شهر هنوز رنج می کشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر، سید اهل قلم مرتضی آوینی و امیر سپهبد صیاد شیرازی را نیز تسلیت گفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.