مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون 55 تفاهم‌نامه در استان به امضا رسیده است که 1047 میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری آن است و برای 2780 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

امضای 55 تفاهم‌نامه در خراسان رضوی با برآورد 17 میلیون یورو ارزش سرمایه‌گذاری

  به گزارش قدس آنلاین ، عصر دیروز جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان قوچان با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندارخراسان رضوی، حسن حسینی رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی، حسین یوسفی سرپرست شعب بانک  صنعت و معدن خراسان رضوی و معین اقتصادی شهرستان قوچان، علی رسولیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی، سید امین جوادی مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری ملل، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امام جمعه شهرستان قوچان، هادی رجائی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان، هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار شد.


علی رسولیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با اشاره به شناسایی 12 منطقه برای اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در سطح استان عنوان کرد: بر این اساس شهرستان قوچان در منطقه دو مثلث توسعه قرار گرفته است و در این منطقه تا کنون 53 معین اقتصادی تعیین شدند که مسئولیت توانمند سازی محلات را برعهده دارند و در زمینه مطالعات شهری و روستایی، آموزش و اجرا تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به انعقاد دو تفاهم‌نامه با موسسه مالی اعتباری ملل برای بخش مرکزی و خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی برای بخش باجگیران شهرستان قوچان گفت: تفاهم‌نامه دیگری در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در مشهد مقدس میان استاندار خراسان رضوی و بانک صنعت و معدن به امضا رسیده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با اشاره به 80 واحد نیمه تمام بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی و سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی در این واحدها، اظهارکرد:تاکنون 55 تفاهم نامه در استان به امضا رسیده است که 1047 میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری ان است و برای 2780 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

طلاق، اعتیاد و بیکاری سه عنصر ناخوشایند شهرستان قوچان

در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امام جمعه شهرستان قوچان با اشاره به توان بالای اقتصادی و فکری شهروندان قوچانی بر لزوم استفاده از این توانایی در درون استان تاکید کرد و افزود: با توجه به خاک حاصلخیز و هوای خوب شهرستان قوچان اولویت نخست این شهرستان کشاورزی است.

وی از طلاق، اعتیاد و بیکاری به عنوان سه عنصر ناخوشایند شهرستان قوچان نام برد و عنوان کرد:  با توجه به تردد سالیانه 11 میلیون خودرو از معابر شهرستان قوچان و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب می‌توان حاشیه‌های ورودی و خروجی شهر را در اختیار جوانان گذاشت تا با ساخت و ساز و واگذاری آن به جوانان زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کرد.

دستگاه قضا در کنار حمایت از اقتصاد مقاومتی با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌کند

حسین ولیدخت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان از دستگاه قضا به عنوان پشتیبان سرمایه‌گذاران صالح و افراد دلسوز نام برد و عنوان کرد: کسانی که در حکومت اسلامی به عنوان کارگزاران حکومت منصوب می‌شوند باید صالح باشند چون هدف حکومت اجرای عدالت است و عدالت تقرب به خداست.

وی با بیان این که نخستین وظیفه دستگاه‌های اجرایی نظارت بر عملکرد آن  است، گفت: اگر نهادهای اجرایی انسان‌هایی صالح را در مسند امور قرار دهند، همه مشکلات حل می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان مبارزه با فساد اقتصادی را شرط لازم برای داشتن نظا م اقتصادی سالم ذکر کرد و افزود: دستگاه قضا از اقتصاد مقاوتی با تمام قدرت حمایت می‌کند و در کنار اقتصاد مبارزه با فساد اقتصادی را انجام می‌دهد .

13 روستای بخش باجگیران از نعمت گاز محرومند

هادی شوشتری نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی لزوم گازرسانی به 13 روستای منطقه باجگیران با هدف تامین امنیت پایدار را یکی از خواسته‌های شهرستان قوچان ذکر کرد و گفت: بنا به گفته شرکت ملی گاز به دلیل جغرافیای طبیعی منطقه گازرسانی به باجگیران مقرون به صرفه نیست ولی با توافق به عمل آمده مقرر شده است شرکت ملی گاز  سرمایه‌گذاری میانگین مبلغ تعیین شده را انجام داده و مابقی از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار شود.

وی همچنین بر لزوم ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی در قوچان به اداره  و ایجاد دو منطقه نمونه گردشگری تاکید کرد و اجرای این موارد را نیازمند پیگیری استان دانست و افزود: در زمینه گمرک باجگیران مصوبه هیات وزیران مبنی بر اعمال صد درصد حذف عوارض گمرکی  برای 6 قلم کالا در مصوبه هیات وزیران به تصویب رسیده است که این امر نیز نیازمند پیگیری در سطح استانی است.

نخستین رویکرد اقتصادی شهرستان قوچان حفظ اشتغال موجود است

هادی رجائی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان یکی از اولویت‌های مهم توسعه شهرستان را حوزه تجارت خارجی و گردشگری ذکر کرد و افزود: حفظ اشتغال موجود به عنوان اولویت اصلی و احیای سرمایه موجود واحدهای فعال و نیمه فعال و در حال ساخت، دومین رویکرد اقتصادی شهرستان قوچان است.

وی با اشاره به توافق با شرکت سهامی فرش ایران برای تکمیل زنجیره تولید فرش عنوان کرد: درحوزه مردمی کردن اقتصاد کارهای خوبی انجام شده و تا کنون14 صندوق خرد روستایی و یک صندوق خرد عشایری درسطح شهرستان تشکیل شده و تسهیلات خوبی تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان قوچان در ادامه از دستور صریح استاندار خراسان رضوی برای روشنایی تونل باجگیران خبرداد و گفت: 9 سال از زمان بهره‌برداری از تونل باجگیران می‌گذرد که نبود روشنایی در این تونل مخاطرات بسیاری را ایجاد می‌کند که با دستور استاندار خراسان رضوی مقرر شد این تونل تا سه ماه آینده به سیستم روشنایی مجهز شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.