۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 650350

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: شرکتهای ثبت شده در استان طی سال 97 نسبت به سال قبل از آن بیش از 27 درصد رشد داشته است.

ثبت شرکت در خراسان رضوی 27 درصد رشد یافت

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمد حسن بهادر روز جمعه  افزود: پارسال چهار هزار و 402 شرکت در استان خراسان رضوی به ثبت رسید که از این تعداد 346 شرکت تعاونی و بقیه از انواع شرکتهای سهامی خاص و با مسئولیت محدود است.

وی ادامه داد: تاکنون در استان خراسان رضوی 92 هزار و 370 شرکت به ثبت رسیده است که از این تعداد تا پایان سال گذشته هشت هزار و 250 شرکت منحل شد که 252 شرکت منحله ختم تصفیه خود را نیز اعلام کردند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: بیشترین موضوع فعالیت شرکتها و موسسات ثبت شده در استان به ترتیب امور بازرگانی از قبیل صادرات و واردات، امور مهندسی نظیر مهندسی ساختمان، فعالیتهای خدماتی و تولید و پشتیبانی محصولات نرم افزاری است.
بهادر با بیان اینکه از اواخر سال 1392 سامانه الکترونیکی ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی هم راه اندازی شد افزود: هم اکنون 20 هزار و 185 شرکت و سه هزار و 83 موسسه در این سامانه به صورت کاملا مکانیزه پذیرش شده است و 151 هزار و 22 تغییر در شرکتها نیز در این سامانه ثبت شده است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی بعد از استان تهران بیشترین عدد ثبت شرکتها را به خود اختصاص داده است.
میانگین تنظیم اسناد صادره طی یک سال در خراسان رضوی هزار و 935 سند است و خراسان رضوی بعد از استان تهران، تنظیم بیشترین اسناد وکالت، بیع و رهن را به خود اختصاص داده است.
506 دفترخانه اسناد رسمی در استان خراسان رضوی فعالیت دارد که 338 واحد آن در مشهد است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.