استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ مییلیارد ریال از اعتبارات فنی و اعتباری استانداری برای توسعه گردشگری تخصیص یافت.

۱۰۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین ؛ علیرضا رزم حسینی پنجشنبه شب در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در مشهد افزود: این اعتبارات با همکاری بانک ملی و در قالب تسهیلات با نرخ بهره اندک در اختیار سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی چند ویژگی دارد که وجود بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) جایگاه منحصر به فرد به این استان داده است و شوق زیارت آن حضرت انگیزه اصلی سفر گردشگران و زائران به این استان است.
وی گفت: آب و هوای دو بخش شمالی و جنوبی استان نیز می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی در ارائه دو اقلیم طبیعی کوهستانی و کویری باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: آثار تاریخی فاخر در این استان بی شمار است که می توان به آرامگاه های فردوسی، عطار، خیام و دیگر مفاخر و علما اشاره کرد که می تواند در کنار صنایع دستی استان منشا بسیار خوبی برای ارائه خدمات گردشگری و صادرات صنایع دستی باشد.
وی یکی از عوامل رونق تولید در بخش گردشگری را صنایع دستی دانست و اظهار داشت: توسعه اینگونه تولیدات از اولویتهای استان است که با وجود برخی موانع حرکت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه در حال انجام می باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: جا دارد از فرمانداران و روسای میراث فرهنگی شهرستان ها به عنوان رئیس و دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ها به خاطر تلاش های آنان در خدمات دهی بهتر به زائران و مسافران قدردانی شود.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: ستاد خدمات سفر دائمی است و در طول سال فعالیت دارد اما در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی فعالیت های ستاد افزایش می یابد.

* هفت درصد افزایش اقامت مسافر
وی با بیان اینکه در نوروز امسال ورود مسافر به مشهد ۱.۲ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش داشت اظهار کرد: بیشترین سهم ورود مسافر مربوط به سفر با خودروهای شخصی است و مشهد با وجود سیلاب و ناپایداری های جوی باز هم شمار بسیاری از مسافران کشور را به خود اختصاص داد بطوریکه نوروز امسال هفت میلیون و ۷۷۱ هزار و ۱۲۶ نفرشب اقامت در خراسان رضوی انجام شد که نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش داشت.
مکرمی فر به برگزاری نوروزگاه بین المللی در مرز مشترک ایران و ترکمنستان اشاره کرد و افزود: امسال در خراسان رضوی برای برگزاری ۱۶۸ نووزگاه برنامه ریزی شد که فقط ۶ مورد به خاطر سیل و همدردی با سیل زدگان به تعویق افتاد و بقیه در زمان مقرر برگزار شد.

*رشد ۲۶ درصدی نظارتها
وی از تشدید نظارت بر اماکن گردشگری استان در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: هشت هزار و ۲۷۱فقره نظارت بر این اماکن صورت گرفت که نسبت به پارسال ۲۶ درصد افزایش داشت.
مکرمی فر گفت: در تنظیم بازار اصناف استان نیز با همکاری دستگاه های متولی ۲۰ هزار و ۹۷۳ بازرسی صورت گرفت و ۱۰ هزار و ۸۵ شکایت رسیدگی شد که در این راستا ۲ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان به شاکیان برگشت داده شد.
از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان چهاردهمین روز فروردین ماه جاری بیش از ۱۳.۵ میلیون زائر و مسافر به این استان سفر کردند که در قیاس با مدت مشابه پارسال نشانگر کاهش پنج درصدی است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.