ائمه جمعه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان‌های خراسان رضوی با تقدیر از حضور نیروهای مسلح ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در کنار سایر نهادهای انقلابی برای کمک به مردم سیل‌زده بر تنها نگذاشتن مردم تا رسیدن به‌زندگی عادی تاکید کردند.

رفع مشکلات مناطق سیل‌زده نمایشی از انسجام ملی است/ نباید سیل‌زدگان را تا رسیدن به‌زندگی عادی تنها بگذاریم

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان‌های خراسان رضوی با تقدیر از حضور نیروهای مسلح ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در کنار سایر نهادهای انقلابی برای کمک به مردم سیل‌زده بر تنها نگذاشتن مردم تا رسیدن به‌زندگی عادی تاکید کردند.

حضور نیروهای نظامی و نهادهای انقلاب در سیل اخیر قابل تقدیر است

امام‌جمعه موقت تایباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مسجد جامع امام صادق(ع) گفت: حضور نیروهای مسلح ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در کنار سایر نهادهای انقلابی و مردم برای کمک به مردم سیل‌زده قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام حسین آماده با اشاره به‌سالروز فناوری انرژی هسته‌ای و با انتقاد از پیمان‌شکنی کشورهای اروپایی در عمل به‌تعهدات برجام افزود: اروپایی‌ها وابسته به آمریکا هستند و اراده سیاسی و اخلاقی لازم را برای عمل به‌تعهدات برجام در بین کشورهای اروپایی وجود ندارد و ما باید با اتکال به‌قدرت درونی کشور به‌دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

وی با اشاره به‌سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، شهید اهل قلم وهنر اسلامی بیان کرد: شهید سید مرتضی آوینی هنرش و قلمش را در اختیار انقلاب اسلامی قرار داد و با ترویج اخلاق و معنویت و ارزش‌های اسلامی در جامعه، دین خود را به هنر انقلابی و اسلامی ادا کرد و در این راه به‌شهادت رسید.

امام جمعه موقت تایباد با بیان فیوضات ماه‌های رجب، شعبان و رمضان عنوان کرد: وجود این ماه‌های پرخیر و برکت برای بهره‌مندی مردم از فیوضات آن است و این ماه‌های متبرک ماه خودسازی است.

تفکر جهادی بن‌بست ندارد

امام جمعه داورزن با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: نقش سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: سپاه نیروی مدافع انقلاب و در همه صحنه‌هایی که لازم بود، حاضر بوده و هست و در دفاع مقدس مجاهدانه ایستاد و شهدا تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه در دوران سازندگی قرارگاه خاتم الانبیاء یاری‌گر همه دولت‌ها بودند و طرح‌های عظیم اقتصادی را اجرا کردند، تصریح کرد: قدرت موشکی و نظامی را مدیون فرزندان شجاع سپاهی هستیم و امروز که استان‌های مختلف گرفتار سیل شدند، فرماندهان شجاع سپاه و ارتش در صحنه حاضر بودند و با تلاش آن‌ها چند شهر گرفتار از سیل نجات پیدا کردند.

امام جمعه داورزن ادامه داد: این همان روحیه جهادی مورد نظر رهبری است و حاج قاسم سلیمانی و یاران مجاهدش در دفاع مقدس داشتند، اما هنگامی که شهر را آب فرا می‌گیرد، فلان مسؤول در خارج است یا فلان مسؤول معلوم نیست کجا به‌دنبال او می‌گردند، با این روحیه مشکل حل نمی‌شود.

علی‌زاده با بیان اینکه در تفکر جهادی بن بست نداریم، گفت: رمز دشمنی و کینه و شایعه‌پراکنی بر علیه‌ سپاه را می‌فهمیم، از دشمنان انتظاری نمی‌شود داشت، اما عده‌ای در داخل این هجمه را وارد می‌کنند، که عجیب است.

وی افزود: این شجره طیبه برای حل مشکلات اقتصادی هم اعلام آمادگی کردند، امیدواریم از این ظرفیت قدرتمند و جوان استفاده شود.

رفع مشکلات مناطق سیل‌زده نمایشی از انسجام ملی است

امام جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: در سیل‌های اخیر برخی مناطق کشور، برجستگی شور و کمک‌رسانی مسؤولان، فرماندهان نظامی و بسیج مردمی سبب خلق حماسه ارزشمندی شد که قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه تصریح کرد: مدیران و مسؤولان کشور برای کاهش خسارت‌ها باید برنامه‌ریزی مناسبی قبل وقوع حوادث داشته باشند و برای جلوگیری از خطرات سیل به لایروبی، حفظ حریم رودخانه‌ها و جنگل ها توجه بیشتری کنند.

وی گفت: با وجود اینکه چندین روز از وقوع سیل در مناطق مختلف کشور گذشته است، اما همچنان شاهد ارسال کمک‌های مردمی به‌سوی مناطق سیل‌زده هستیم.

امام جمعه سبزوار با اشاره به سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، بیان کرد: سپاه پاسداران در راه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی به‌نمایش گذاشتند و پس از آن در عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی و خودکفایی اقتصادی کشور مشغول خدمت هستند.

عدم اعتماد به‌اروپا به‌دلیل سابقه استعماری گسترده آن است

امام‌جمعه ششتمد ظهر امروز در نماز جمعه این شهرستان که در مسجد امام حسین(ع ) برگزار شد، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی پس از دفاع مقدس با بهره‌گیری از تجربیات جنگ، در عرصه‌های مختلف برای پیشرفت کشور با خط بطلان کشیدن بر سناریوهای دشمن در تحریم ملت ایران، سرمشق دیگر جوانان و آزادیخواهان جهان شدند.

حجت‌السلام محسن تسلیخ  با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسؤولان نظام و جلسه با رؤسای دستگاه‌های اقدام‌کننده در سیل‌های اخیر کشور، بیان کرد: رهبری فرموند که در حادثه سیل اخیر، تلاش مردم و روحیه همبستگی و بسیج شوندگی در میان آنان بسیار خوب بود و ملت ایران جانانه وارد میدان شدند و کمک کار مسؤولان بودند.

وی دلایل عدم اعتماد به‌اروپا را سابقه استعماری بسیار گسترده فرانسه و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا دانست.

امام‌جمعه ششتمد گفت: در شرایط کنونی و در حالی که در توافق هسته‌ای سه کشور اروپای غربی حضور دارند با خروج آمریکا از برجام، اتحادیه اروپا هیچ اقدامی برای منتفع شدن ایران از تعهدات غرب در برجام انجام نداده و تنها به ایجاد یک کانال مالی مبهم با ایران بسنده کرده است.

اوج خباثت آمریکا تحریم هلال احمر ایران برای امدادرسانی به سیل‌زدگان است

امام‌جمعه خوشاب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه در سیل اخیر صحنه‌های دلخراشی دیدیم، گفت: در کنار این صحنه‌ها جلوه‌های زیبایی از شکوه وحدت مردم برای امدادرسانی و حضور یکپارچه مردم از اقشار مختلف جامعه بود، که باعث افتخار است.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی افزود: آمریکایی که مدعی است، بنا بر اعلام رسانه‌های کشور خودشان بعد از گذشت 15 ماه از طوفان و سیل در یکی از شهرهای آن نتوانسته‌اند مشکلات مردم را حل کنند.

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه امریکا با ایران، بیان کرد: یکی از برکات این قطع رابطه تجلی عزت و اقتدار ایران اسلامی در دنیا و پیشرفت علمی و نظامی در کشور و خودکفایی ایران اسلامی در بسیاری از زمینه‌ها است.

امام‌جمعه خوشاب خاطرنشان کرد: اوج خباثت مدعیان دروغین حقوق بشر در آمریکا و نشان دادن دوستی دروغین با ملت ایران، تحریم هلال احمر ایران برای امدادرسانی به‌سیل‌زدگان کشور است.

نباید سیل‌زدگان را تا رسیدن به‌زندگی عادی تنها بگذاریم

امام جمعه روداب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: یکی از مشکلات ما این است که مصوبات و قانون زیاد تصویب می‌شود ولی در مرحله عمل مشکل داریم، بنابراین تصمیماتی که درباره سیل‌زدگان می‌گیرید را عملی کنید و تا رسیدن به‌زندگی عادی نباید سیل‌زدگان را تنها بگذاریم.

حجت‌الاسلام حسین حسنی‌نسب با اشاره به‌حضور فرماندهان نظامی در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: افتخار ما این است که حتی در زمان جنگ فرماندهان در میدان‌های نبرد پیشرو بودند و از اتاق‌ها به‌سربازها فرمان نمی‌دادند و اگر امروز مسؤولی خودش را پیشرو مردم نمی‌داند و در خط مقدم نیست، باید مسئولیت خود را رها کند، مسئولیت در این نظام به معنی خدمتگذاری به‌مردم است.

وی افزود: مصاف توحید و طاغوت اجتناب‌ناپذیر است و از زمان حضرت آدم تاکنون هم توحیدیان بودند و هم طاغوتیان، نکته مهم این است که انسان راه حق و توحید را پیدا کند و در عصر ما نیز طاغوتیانی مانند اسرائیل وجود دارد، که هر روز یک دسیسه جدید دارند.

امام‌جمعه روداب بیان کرد: برخی گمان می‌کنند که اگر ما از اهداف خودمان کوتاه بیاییم، دشمن ما را رها می‌کند و اگر اینگونه فکر کنیم در خواب و غفلت هستیم، چون طاغوتیان هیچگاه توحیدیان را رها نمی‌کنند.

امام جمعه بردسکن خواستار تداوم کمک به‌سیل‌زدگان کشور شد

امام‌جمعه بردسکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: انفاق کردن فقط کمک مالی نیست، بلکه کسانی که به‌هر طریقی می‌توانند کمک کنند، می‌توانند انفاق داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی با انتقاد از برخورد یک طنزپرداز در سیمای جمهوری اسلامی که اخیراً خبرنگاری را که مورد تمسخر قرار داد، افزود: خبرنگاران در عرصه‌های مختلف حضور فعال دارند و او نباید شجاعت و جسارت این خبرنگاران را که اینگونه تلاش می‌کنند به تمسخر بگیرد، بلکه باید زحمات خبرنگاران را ارج نهاده و کار آنان را بزرگ جلوه دهیم.

وی دل بستن به دشمن از جمله آمریکا فرانسه و انگلیس را بیهوده دانست و اظهار کرد: نباید به‌دشمنان اعتماد داشت و در تاریخ سراغ نداریم که یک دشمن به‌فکر یک مظلوم باشد.

امام جمعه بردسکن در ادامه به شعار امسال سال «رونق تولید» اشاره و خاطرنشان کرد: همه دولتمردان وظیفه دارند موانع سر راه تولید را بردارند تا تولید رونق گیرد.

امینی سیل اخیر که در ۴۰۰ نقطه از کشور منجر به‌خرابی‌هایی برای هموطنان شده است را مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون موقع خرده گرفتن و مچ‌گیری نیست، بنابراین همه باید در همه جا به‌فکر حل موضوع و رفع این مشکلات باشیم.

وی با تقدیر از تلاش‌ همه قوای مسلح نظام از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج و نیز صداوسیما که برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از لحظه اول به میدان آمدند، بیان کرد: مردم کمک‌های خود را از مبادی هلال احمر و کمیته امداد برای سیل‌زدگان انجام دهند.

امام جمعه بدسکن تاکید کرد: کمک به سیل‌زدگان کشور تا مرحله مرتفع شدن مشکلات آنان باید ادامه داشته باشد.

انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده حرکت انبیای الهی است

امام جمعه تربت حیدریه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: انقلابی پایدار است که عقبه‌ای عقلانی و معرفتی داشته باشد، پشتوانه معرفتی انقلاب اسلامی، مبانی دینی و اندیشه سیاسی فقیه پرورش یافته در مکتب قرآن و عترت است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: در عرصه اقتدار نظامی و موشکی سپاه پاسداران درخشیده و در عرصه اقتصادی هم که دشمن به‌راه انداخته سپاه پاسداران با حضور در عرصه‌های تولید و سازندگی به‌عنوان بازوی توانمند نظام در کنار دولت‌ها بوده است.

وی با اشاره به‌اینکه کشور درگیر جنگ اقتصادی با دشمن است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ادامه دهنده حرکت انبیای الهی است و ملت ایران با توکل به خدا و با همدلی و حضور مقتدارانه خود در جنگ اقتصادی که دشمن بر ملت تحمیل کرده پیروز خواهد شد.

امام جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: همه مردم و مسؤولان کشور طبق فرموده مقام معظم رهبری باید برای رونق تولید و پیروزی در عرصه اقتصادی پای کار بیایند و از تولید ملی حمایت کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.