در پی افزایش رهاسازی آب از سد کرخه، دستور تخلیه فوری شهرهای سوسنگرد، بستان، حمیدیه، کوت سیدنعیم ، رفیع و ابوحمیظه در استان خوزستان صادر شد.

دستور تخلیه ۶ شهر خوزستان به دلیل رهاسازی آب از سد کرخه صادر شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، در پی افزایش رهاسازی آب از سد کرخه، دستور تخلیه فوری تمامی شهرها و روستاهای حاشیه رودخانه صادر شد.

غلامعباس هزاریان سرپرست فرمانداری دشت آزادگان دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با شدت گرفتن دبی رودخانه کرخه، استاندار خوزستان دستور تخلیه کلیه مناطق شهرستان دشت آزادگان شامل ۴ شهر سوسنگرد، بستان، ابوحمیظه، کوت سیدنعیم  و روستاهای تابعه را صادر کرد که متعاقبا اماکن اسکان اضطراری اعلام خواهد شد؛ وی شهر رفیع در شهرستان هویزه را نیز شامل این دستور برشمرد.

بنا بر این گزارش، مدیریت بحران شهرستان حمیدیه نیز بعد از ورود سیلاب به مناطقی از شهر، در ساعت ۲ بامداد امروز شنبه، دستور تخلیه شهر حمیدیه را صادر کرد.

دستور تخلیه شهر گوریه در بخش شعیبیه شوشتر نیز از پنج شنبه شب با ورود سیلاب رودخانه دز به آن، اعلام شد.

همچنین شب گذشته دستور تخلیه نیمه غربی شهر الهایی در بخش مرکزی اهواز و منازل ساحلی شهر الوان در بخش شاوور شهرستان شوش اعلام شد.

فرماندار شادگان نیز جمعه شب گفت: به دلیل اتصال رودخانه کارون به شهر دارخوین در این شهرستان، برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، حکم تخلیه شهر و روستاهای حاشیه رودخانه کارون صادر شد.

همچنین فرماندار شوش در ۱۳ فروردین ماه دستور تخلیه فوری شهر فتح المبین و ده‌ها روستا در دو حوضه کرخه و دز را صادر کرد.

دستور تخلیه صدها هزار نفر از مردم شهرها و روستاهای خوزستان در حالی صادر شده که اماکن اسکان اضطراری تاکنون مشخص نیست.

سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون در استان خوزستان تاکنون باعث زیرآب رفتن چند منطقه از جمله شهر گوریه و روستاهای بخش شعیبیه شوشتر، روستاهای منطقه بامدژ و دهستان عنافچه اهواز، تعداد زیادی از روستاهای بخش شاوور و بخش فتح المبین شهرستان شوش، مناطق روستایی شهرستان‌های کارون، دشت آزادگان، هویزه و مناطقی از شهر حمیدیه و روستاهای مسیر خسرج شده است.

استاندار خوزستان جمعه شب در مصاحبه با اخبار سیما، گفت: خروجی سد کرخه با توجه به ورودی آن تنظیم می‌شود و هم‌اکنون به طور متوسط خروجی آب به ۲۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از اسکان اضطراری حدود ۴۰ هزار سیل‌زده از چهارم تا ۱۶ فروردین ماه امسال خبر داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.