وزیر دفاع ترکیه گفت: ما یکی از ۸ کشور دخیل در پروژه اف‌-۳۵ هستیم، تاکنون نیز ۳ فروند از آن در اختیار ما قرار داده شده و یک فروند دیگر نیز به ما تحویل شد.

 وزیر دفاع ترکیه: چهارمین جنگنده اف ۳۵ را تحویل گرفتیم/ برای خرید پاتریوت نیز آمادگی داریم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که برای انجام دیدارهای رسمی در کوزوو به سر می‌برد، در جمع سربازان ترک حاضر در پادگان «سلطان مراد» در شهر پریزرن با اشاره به اینکه تاکنون ۳ فروند جنگنده اف-۳۵ در اختیار ترکیه قرار داده شده گفت: تماس‌ها و رایزنی برای تحقق حقوق کشورمان در زمینه پروژه جنگنده اف-۳۵ ادامه دارد و تکلیف آن در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

وی افزود: ترکیه یکی از ۸ کشور دخیل در پروژه اف‌-۳۵ است، مبالغ هنگفتی تا به امروز در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. تاکنون نیز ۳ فروند اف‌-۳۵ در اختیار ما قرار داده شده و یک فروند دیگر نیز به ما تحویل داده شد. در همین راستا ۴ خلبان نیروی هوایی ترکیه در حال آموزش برای پرواز این جنگنده هستند. 

آکار همچنین به بررسی تهدیدهای آمریکا در خصوص خرید سامانه دفاع موشکی اس‌-‌۴۰۰ پرداخت و گفت: دفاع از کشور و مردم مهم‌ترین وظیفه ماست. ما در سطح بین‌المللی نیازهای خود را در موضوع سیستم‌های دفاع موشکی مطرح کردیم. بهترین پیشنهاد از جانب روس‌ها مطرح شد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین تصریح کرد: ما همزمان با روند خرید اس‌-۴۰۰ گفتیم که می‌توانیم پاتریوت و دیگر سامانه‌های ضد موشکی آمریکایی را خریداری کنیم و هنوز هم خواهان خرید هستیم. در همین چارچوب رایزنی‌ها برای خرید سامانه دفاعی با مقامات آمریکایی ادامه دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.