عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی در کشور گفت: آمریکا با فشار اقتصادی می‌خواهد مردم را از انقلاب جدا کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی: رونق تولید داخلی رمز موفقیت کشور است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و فرودهای بسیاری را به خود دیده است و دشمنان برای مایوس کردن مردم از این نظام به هر ترفندی متوسل شده و از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده‌اند.

مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله مسائلی است که دشمنان از جمله غربی‌ها و آمریکایی‌ها بر آن متمرکز شده‌اند تا مردم را از ادامه دادن به مسیری که چهل سال است آغاز کرده‌اند، دلسرد کنند؛ غافل از اینکه جشن شکوهمند انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن سال گذشته نشان داد فشارهای اقتصادی هم مردم را از تداوم این مسیر پشیمان نکرده و بالعکس آنان با توان مضاعفی به راه خود ادامه می‌دهند.

آنچه در این میان حائز اهمیت است، توجه به بیانات و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب درباره توجه به مسائل اقتصادی کشور است که با عمل به آن می‌توان از این پیچ تاریخی عبور کرد و بر خلاف تصور دشمنانی که مسیر چهل ساله انقلاب اسلامی را باور نداشتند، به قله پیشرفت و موفقیت رسید.

در همین راستا گفت‌وگوی مشروحی را با آیت‌الله موحدی کرمانی درباره اهمیت مسائل اقتصادی کشور و اجرایی شدن شعار سال، تذکرات نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به دولت و ضرورت توجه به هزینه‌کرد بودجه در مسائل مختلف انجام دادیم؛ متن این گفت‌وگو به شرح ذیل است.

رونق تولید داخلی رمز موفقیت کشور است/ آمریکا با فشار اقتصادی می‌خواهد مردم را از انقلاب جدا کند/ دولت در مسائل معیشتی گوش شنوایی برای تذکرات نمایندگان مجلس خبرگان ندارد

رمز ماندگاری انقلاب حضور مردم در عرصه‌های مختلف است

باشگاه خبرنگاران جوان: با عرض سلام و احترام از وقتی که در اختیار ما قرار دادید؛ در این چهل سالی که از انقلاب گذشته است، شاهدیم که وقتی دشمنان نتوانستند به ما حمله کنند از راه اقتصادی وارد شدند و اکنون شاهد وضعیت سخت معیشتی مردم هستیم، دولت چه اقداماتی را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در بودجه باید انجام دهد و چرا دشمن می‌خواهد از این موضع وارد شود؟

آیت‌الله موحدی کرمانی: مسئله این است که انقلاب به برکت حضور مردم در عرصه‌های مختلف پیروز شد و با حضور آنان شاه فراری شد و بالاخره انقلاب پیروز شد. آمریکا فهمید که رمز قضیه این است. در نتیجه سعی او در این سال‌ها این است که مردم را از انقلاب جدا کند و این هدف اصلی آمریکاست.

هشدار آیت‌الله موحدی کرمانی نسبت به حربه‌ دشمنان در مایوس کردن مردم

در بعد فرهنگی فعالیت‌هایی کرد اما در بسیاری از زمینه‌ها موفق نشد، اما معتقد است که با فشار اقتصادی باید مردم را در فشار معیشتی قرار دهد تا مردم از انقلاب بریده شوند؛ این برنامه آمریکایی‌هاست و به همین دلیل مقام معظم رهبری مکرر و در نام گذاری سال‌ها تاکیدی به اقتصاد داشتند و تاکید کردند که به اقتصاد توجه کنید و مردم را از فقر نجات دهید، در نتیجه مسئولان باید به هوش و مراقب باشند و کارهای اقتصادی زیادی باید انجام گیرد.

دولت باید هزینه‌ها را کم کند، هرچقدر هزینه کمتر شود و خرج مردم شود این انقلاب بیشتر تضمین می‌شود. باید حقوق‌ها را تعدیل کند. این حقوق‌ها که یکی ده‌ها میلیون حقوق می‌گیرد و یکی در کمال سختی حقوق دو یا سه میلیون تومانی می‌گیرد باید اصلاح شود.

دولت در مسائل معیشتی گوش شنوایی برای تذکرات مجلس خبرگان ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان: ما شاهد هستیم که جلسات مجلس خبرگان در رابطه با موضوعات معیشتی برگزار می‌شود، اما آقای رئیس‌جمهور حضور پیدا نمی‌کنند، چقدر حضور علما و مراجع را در پیگیری مطالبات مردمی در حوزه معشیت مردم موثر می‌دانید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی: ارزیابی ما این است که ما داد می‌زنیم، ناله هم می‌زنیم، اما باید گوش شنوایی برای تذکرات باشد.

سفرهای خارجی مسئولان هزینه‌بر است  و باید حذف شود

باشگاه خبرنگاران جوان: پیام‌ها و انتقادات خود را به دولت هم منتقل کردید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی: بله ما به دولت منتقل کردیم، نمی‌دانم عذر دولت چیست. 

مثلا می‌گوید بودجه ندارم، اما برای اینکه دولت بودجه‌ها را تنظیم کند باید بودجه بسیاری از قسمت‌ها را حذف کند و به بسیاری دیگر توجه کند. هیچ دلیلی وجود ندارد. بسیاری از سفرهای خارجی مسئولان هزینه بر است و بودجه مصرف می‌شود. بودجه بسیاری جاها باید حذف شود.

بودجه‌ای را در اختیار نهادی می‌دهند، آن نهاد می‌داند اگر این بودجه مصرف نشود سال بعد بودجه کم می‌شود لذا سعی می‌کند به هر صورت ممکن بودجه را مصرف کند؛ این غلط است.

بودجه باید حتی‌الامکان آن مقداری که لازم و ضروری هست مصرف شود و اگر زیاد آمد به خزانه برگردانند، ولی این کار انجام نمی‌گیرد و این‌ها از جمله مسائلی است که دولت توجه نمی‌کند.

رونق تولید داخلی رمز موفقیت کشور است/ آمریکا با فشار اقتصادی می‌خواهد مردم را از انقلاب جدا کند/ دولت در مسائل معیشتی گوش شنوایی برای تذکرات نمایندگان مجلس خبرگان ندارد

مردم به تولیدات داخلی روی بیاورند تا رونق بگیرد/ ضرورت جلوگیری از واردات اجناس خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان: در این چندسال شاهد نامگذاری شعارهایی برای اسم سال از سوی رهبر انقلاب بودیم که همواره بر حمایت از تولید داخلی و رونق تولید تاکید داشته‌اند، چقدر این مساله را اجرایی شده می‌بینید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی: این شعارسال، بسیار شعار مهمی است و یکی از رموز موفقیت در بحث اقتصاد در کشور است. این کار باید انجام گیرد و مردم به تولیدات داخلی روی بیاورند تا آن رونق بگیرد.

باید از واردات اجناس خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود جلوگیری کرد، که در این زمینه هم دولت باید گزارشاتی ارائه دهد که چه کارهایی انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.