مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای 'طرح امداد و نجات نوروزی' از ۲۵ اسفند گذشته تاکنون هزار و ۶۲ شهروند سیل زده در نقاط مختلف این استان توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده اند.

۱۰۶۲ سیل زده در خراسان رضوی امدادرسانی شدند

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی احمدی افزود: ۲۹ حادثه سیل و آبگرفتگی طی این مدت در سطح خراسان رضوی رخ داد و با اجرای ۷۶ مورد عملیات نسبت به امداد و نجات آنها اقدام شد.

وی ادامه داد: طی همین مدت وقوع ۱۸۵ حادثه در شهرها و روستاهای خراسان رضوی ثبت شد که شامل حوادث جاده‌ ای، شهری، مناسبتی، کوهستانی، کارگاهی، ریزش آوار، سیل و آبگرفتگی، برف و کولاک بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تعداد حادثه ‌دیدگان سیلاب و آبگرفتگی در سطح استان هزار و ۸۲۲ نفر بود که به هزار و ۶۲ نفر آنان امدادرسانی شد. از این تعداد چهار نفر مجروح شده و یک نفر جان باخت.

وی افزود: در این چارچوب ۱۴۲ فرد گرفتار در سیلاب و آبگرفتگی نیز اسکان اضطراری یافتند و به شماری از آنان اقلامی همچون چادر امدادی، پتو، موکت، فانوس، والور و همچنین بسته ‌های مواد غذایی تحویل داده شده است.

احمدی به شش مورد حادثه برف و کولاک نیز اشاره و بیان کرد: این حوادث ۳۲۵ حادثه‌ دیده در پی داشت که به ۳۲۴ نفر از آنان توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد و ۱۰۷ نفر اسکان اضطراری یافتند.

وی گفت: از ابتدای اجرای داد و نجات نوروزی پرحادثه ترین شهرها در خراسان رضوی مشهد، سبزوار و همچنین تربت حیدریه و نیشابور بوده‌اند. قوچان، کاشمر، گناباد، بردسکن و سرخس نیز در رتبه‌ های بعدی قرار گرفتند.

طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا پایان هفدهمین روز فروردین ماه جاری ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.