سناتوران آمریکایی لایحه‌ای را پیشنهاد کردند که در صورت تصویب آن دونالد ترامپ نمی‌تواند نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به کمتر از ۱۰ هزار نیرو کاهش دهد.

تلاش سناتورهای آمریکایی برای ادامه حضور دستکم ۱۰ هزار نظامی در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «الیزابت چنی»، «الیزه استفانیک» و «مایک والتز» از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند تا با تصویب لایحه‌ای از کاهش نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به کمتر از ۱۰ هزار نفر جلوگیری کنند.

به گزارش «آنتی‌وار»، الیزابت چنی اظهارداشت: افغانستان اگر در اِشغال آمریکا نباشد «پناهگاه امنی برای تروریست‌ها» خواهد شد.

وی مدعی شد که القاعده روابط نزدیکی با طالبان دارد و شرایط را بوجود می‌آورد که مستلزم ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان است.

این رسانه آمریکایی می‌افزاید: در حقیقت هیچ نشانه‌ای از روابط فعال طالبان و القاعده وجود ندارد و طالبان نیز بطور آشکار وعده داده‌ است که در صورت تحقق هرگونه توافق صلح از حضور القاعده و داعش در افغانستان جلوگیری کند.

چنی و حامیانش در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار می‌کنند که مذاکرات جاری صلح بین مقامات آمریکایی و طالبان به یک توافق بد منجر می‌شود و این لایحه از وقوع این موضوع جلوگیری خواهد کرد.

آن‌ها با وجود متحمل شدن شکست‌های متعدد از طالبان مدعی هستند که ادامه حضور نظامیان آمریکایی افغانستان را با «باثبات و امن» نگه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.