گیلان -مهدی ولی‌پور گفت: ضروری است که فکری به حال مشکلات احتمالی در آینده کنیم زیرا گیلان جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور است.

 گیلان جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی  هلال احمر گیلان، مهدی ولی‌پور مدیرعامل هلال احمر گیلان، با اشاره به بارش‌ها در سه استان مازندران، گلستان و خراسان شمالی اظهار داشت: این بارش‌ها موجب خسارات مختلفی شد و متاسفانه جان تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه استان‌های گلستان و کرمانشاه بیشترین آسیب را در حوادث اخیر متحمل شدند گفت: در حال حاضر در سطح کشور بیش از ۴۰ هزار خانوار تحت تاثیر سیلاب‌های اخیر قرار گرفتند و چندین نفر از هموطنان ما جانشان را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار روستا در ۲۰ شهرستان در سطح کشور متاثر از سیل اخیر بودند تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت‌های برق، گاز، تلفن و راه‌های ارتباطی روستاها و شهرها در این حوادث از بین رفت و هلال احمر استان گیلان با کمک نیروهای رسمی و داوطلبش تمام سعی خود برای رفع مشکلات به وجود آمده کرد.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: بخش‌های مرکزی و استان‌های غربی کشور متحمل آسیب‌های فراوانی از این سیل‌ها شدند و بیش از ۴۰ هزار خانوار در کشور به خاطر این سیلاب‌ها بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد منازل و لوازم خانگی خود را از دست دادند که ضروری است تا با کمک یکدیگر در رفع این مشکلات قدم برداریم.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  استان گیلان  با بیان اینکه حدود ۷۰ نفر از هموطنان بخاطر سیل اخیر در کشور جان خود را از دست دادند داده گفت: بیش از ۷۷۰ نفر از هموطنان ما در حادثه سیل اخیر مصدوم شدند که با انتقال به مراکز درمانی روند مداوای آنان پیگیری شد.

وی با اشاره به خدمات هلال احمر استان گیلان در این مدت تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان گیلان با کمک نیروهای رسمی و داوطلب خود در طی این مدت ۳ تیم پزشکی درمانی داوطلب، یک تیم امداد هوایی و یک فروند بالگرد امدادی را به مناطق آسیب دیده از سیل ارسال کرد.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان گیلان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، سپاه قدس گیلان، بهزیستی و نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان، کمک‌های مردمی که حدود ۱۲۰ تن وزن داشتند را به مناطق سیل زده ارسال کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی توسط مردم خیر گیلان در این مدت جمع آوری شد که ما در مجموعه هلال احمر گیلان این مبلغ را صرف خرید لوازم اساسی زندگی کرده و به مناطق سیل زده فرستادیم.

وی ضمن اشاره به کمک‌های مردمی خیران گیلانی در حادثه زلزله کرمانشاه تصریح کرد: مردم خیر و نوعدوست گیلان در زلزله کرمانشاه شش و نیم میلیارد تومان به مردم زلزله زده کمک کردند و ما از مردم گیلان می‌خواهیم که همانند سنوات گذشته به یاری نیازمندان در مناطق سیل زده بشتابند.

ولی‌پور با بیان اینکه بیش از ۶۰ فروند بالگرد امدادی توسط ارتش سپاه و جمعیت هلال احمر گیلان به مناطق سیل زده فرستاده شده اند گفت: امدادگران ما همانطور که در طی هشت سال دفاع مقدس از مرزهای کشور دفاع کردند، هم اکنون نیز در خدمت‌رسانی به مردم نیازمند آماده هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اجرای طرح نوروزی خاطرنشان کرد: این طرح از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ادامه داشت و طی آن ۱۰۵ عملیات در سطح استان گیلان انجام شد که که ۳۴۲ حادثه دیده از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ تیم عملیاتی با ۵۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان گیلان در ایام نوروز خدمت‌رسانی کردند تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم با کمک نیروهای خود در جمعیت هلال احمر گیلان خدمات مورد نیاز را به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه دهیم.

 ولی‌پور استان گیلان  را جزو ۵ استان حادثه‌خیز کشور معرفی و خاطرنشان کرد: خدا را شکر تا به الان به خاطر تدبیر استاندار گیلان و سایر مسئولان و دستگاه‌ها مشکل خاصی در استان گیلان نداشتیم اما باید فکری به حال مشکلات احتمالی در آینده کنیم زیرا گیلان جزو استان‌های حادثه خیز کشور است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به گرمایش زمین و ساخت و سازهای بی‌رویه اشاره کرد و گفت: این دو عامل باعث به وجود آمدن مشکلات مختلف می‌شوند و ضروری است که گیلانیان به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و از توقف در کنار رودخانه‌ها و نقاط حادثه خیز بپرهیزند.    

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم حادثه دیده در استان‌های سیل‌زده نیازمند کمک‌های مردمی بیشتری هستند تصریح کرد: امیدوارم مردم خیر گیلان همانند سال‌های گذشته به کمک هم نوعان خود بشتابند تا بتوانیم قدمی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل بر داریم.

ولی پور ضمن قدردانی از مسئولان استان گیلان جهت ایجاد هماهنگی‌های لازم برای ارائه کمک‌های مردمی به استان‌های سیل‌زده خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم گیلان در این حادثه سنگ تمام گذاشتند و ما همچنان منتظر رسیدن کمک‌های مردمی و ارسال آنان به استان‌های سیل زده هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.