سیدمهدی لسان طوسی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: ما می‌توانیم همه چیز را به شرط اینکه کمک‌های لازم از سمت دولت شکل بگیرد در داخل تولید و ارائه کنیم.

موانع را بردارند تولید رونق میگیرد/خراسان رضوی میتواند صادرکننده پوشاک باشد/چرا باید برای پوشاک مشهد درتهران تصمیم بگیرند؟

قدس آنلاین -تکتم بهاردوست: رهبر معظم انقلاب بنا به سنت هر ساله در آغاز سال جدید با رصد کردن اتفاقات کشور و با نگاه آینده بینانه و امیدآفرینانه، افق کوتاه مدت یکساله کشور را تعیین و عنوان دقیقی را برای شعار سال انتخاب می‌کنند تا هم ملت و هم دستگاه‌های اجرایی برای تحقق آن گام بردارند که اگر صرفا به نصب بنر برای شعار سال اکتفا نکنیم و یک همت جهادی پشتوانه شعار سال قرار گیرد به طور قطع اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

امسال انتخاب شعار رونق تولید نشان می‌دهد که همچنان اولویت کشور مسئله اقتصاد است. از اینرو سیاست‌های کشور باید به سمت رفع موانع فعالیت‌ دست اندرکاران اقتصادی حرکت کند.

در همین رابطه و با توجه وضعیت نه چندان مطلوب صنعت پوشاک در سال گذشته سیدمهدی لسان طوسی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در گفت‌وگو با قدس آنلاین اظهارداشت : تقریبا سالهاست که شعار سال اقتصادی است و این خود نشان از اهمیت موضوع دارد که من امیدوارم با توجه به اینکه  شعار امسال که به رونق تولید ملی مزین شده ، با درایت و مدیریت، مدیران ذی ربط و کمک‌های دولتی این شعار محقق شود.

وی افزود: من بارها گفته‌ام که ظرفیت ما در صنعت پوشاک کامل است و پتانسیل لازم را هم در این خصوص در داخل کشور و البته خراسان رضوی داریم و هیچ نیازی به واردات پوشاک نیست. ما می‌توانیم همه چیز را به شرط اینکه کمک‌های لازم از سمت دولت شکل بگیرد در داخل تولید و ارائه کنیم. اگر این اتفاق بیفتد ما نه تنها می‌توانیم به اندازه نیاز داخلی تولید کنیم که توانایی این را هم داریم که مانند دهه پنجاه که صادر کننده بودیم ، اکنون هم تولیداتمان را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

لسان طوسی ادامه داد: همه این موارد زمانی اجرایی می‌شود که بتوانیم قدری از تکنولوژی و دانش روز را به همراه سرمایه گذارانی از خارج کشور در اختیار داشته باشیم که امیدوارم این بخش هم با کمک دولت محقق شود و در این راه دولت اگر بیاید و در بخش‌های انرژی، صنایع ، مالیات و بیمه یارانه بدهد ؛ در بحث رونق تولید امسال با توجه به ممنوعیت واردات پوشاک این توانایی را خواهیم داشت که پایه گذار یک رونق خوب باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد ضمن ابراز گلایه از تولید کنندگان مرکز نشین گفت: تصمیم گیرنده برنامه های صنعت تولید پوشاک، تهران است و ما فقط می توانیم پیشنهاداتمان را در جلسات مختلفی که در تهران برگزار می شود ارائه کنیم و بعد هم منتظر اظهار نظر و تصمیم آنها باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.