قزوین_ حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی گفت: در آموزه های دینی و اسلامی نیز به شایسته سالاری تاکید شده و جامعه اسلامی باید در دست کسی باشد که از همه تواناتر و شایسته تر است و برای مدیریت جامعه، گوی سبقت را ربوده باشد.

جامعه اسلامی در دست افراد تواناتر و شایسته‌تر باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسین ابوترابی امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری قزوین در سالن شهید امامی اظهار کرد: امروز مصالح ایران با مصالح امت اسلام گره خورده است و تصمیمات شما در استان قزوین راه را برای افزایش اقتدار ایران و و زن سیاسی ملت اسلام هموار می‌کند، لذا باید دغدغه داشت، فکر کرد و تصمیم گرفت.

وی با بیان اینکه نظام اقتصادی و سیاسی به اصول و مبانی علمی و وحیانی متکی است، افزود: امروز اقتدار نظام به دلیل این است که ما در حوزه‌هایی براساس مبانی صحیح و اصولی قدم برداشته ایم  که اعتماد به آرای مردم و مدیریت درست از این اصول به شمار می رود.

امام جمعه موقت تهران به حفظ شایسته سالاری تاکید کرد و یادآور شد: مدیران نباید در مورد آن کوتاهی کنند و در این زمینه برای مدیریت استان اهمیت قائل شوند و تنها شایسته سالاری قابل دفاع است.

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی و اسلامی نیز به شایسته سالاری تاکید شده و جامعه اسلامی باید در دست کسی باشد که از همه تواناتر و شایسته تر است و برای مدیریت جامعه گوی سبقت را ربوده باشد.

وی مطرح کرد: در صورت رعایت شایسته سالاری، شاهد رشد و پیشرفت در جامعه خواهیم بود و باید از شایسته سالاری دفاع شود و روابط ملاک به کارگیری افراد نباشد.

امام جمعه موقت تهران به مدیریت عالمانه تاکید کرد و گفت: مدیریت‌ها باید عالمانه باشد و مانند ولایت فقیه که ولایت فرد نیست.

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و ما باید مسائل اقتصادی را پایه قرار دهیم و تولید یک مسئله اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، باید در این زمینه برنامه ریزی انجام شود و مطالعات دقیق انجام گیرد تا مشاهده کنیم در کدام حوزه‌ها مزیت وجود دارد و در کدام حوزه‌ها نیازهای اساسی داریم.

وی تصریح کرد: ما منابع محدود داریم و باید این منابع به سمت حوزه‌هایی هدایت شود که بیشترین میزان سوددهی را دارد و زمان ما نیز محدود است و باید استفاده حداکثری داشته باشیم و فرهنگ کار نیز شکل بگیرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مصرف حداقلی را در نظربگیریم و بدانیم که برای رونق تولید حداکثری، مصرف حداقلی لازم است و اقتصاد ما یک اقتصاد متنوع محسوب می شود و همین هم عامل مشکلات بسیاری است چراکه به عرصه‌هایی که مزیت نسبی داریم توجه نمی‌شود.

حجت الاسلام ابوترابی یادآورشد: ایران از لحاظ سیاسی وزن بسیار خوبی دارد و باید تلاش کنیم که از لحاظ اقتصادی نیز وزن خوبی داشته باشیم و مدیریت این بارش‌ها در استان کار بزرگی بود، به شایستگی انجام پذیرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.