۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 650532

در پی آگهی فروش چادر و برخی اقلام امدادی در سایت‌های فروش اینترنتی، روابط عمومی جمعیت هلال احمر با ارائه توضیحاتی به این موضوع واکنش نشان داد.

 توضیح هلال احمر درباره فروش چادرهای امدادی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جمعیت هلال احمر طی اطلاعیه‌ای درباره فروش چادرهای امدادی توضیح داده است:  ضمن تشکر از رسانه‌ها و شهروندان برای حساسیت نسبت به فروش چادرهای هلال احمر و برخی اقلام امدادی به اطلاع می‌رساند جمعیت هلال احمر در بحران‌ها و حوادث این اقلام را بر اساس تعداد خانوارهای آسیب دیده به صورت رایگان توزیع می‌کند و این چادرها نیز همانند سایر اقلام امدادی و زیستی هلال احمر غیرقابل فروش است.

هلال احمر افزوده است: البته در برخی نقاط و شرایط خاص (مثل حوادث بزرگ نظیر زلزله کرمانشاه، بم و…) بنا به دلایل متعدد، عدم امنیت و هرج و مرج در منطقه و درخواست‌های فراوان ممکن است اینگونه اقلام بعضاً بیشتر از نیاز توزیع شود. در هر حال و به هر دلیلی ممکن است هموطنان دریافت کننده این اقلام نسبت به فروش سهمیه خود اقدام کنند. این اتفاق اگر چه از نظر ما مطلوب نیست، اما روش مشخصی برای نظارت و کنترل آن نیز وجود ندارد.

جمعیت هلال احمر امیدوار است هموطنان دریافت کننده اقلام طبق شرایط و دستورالعمل ها و رعایت ملاحظات اخلاقی اجتماعی از آنها برای خود و خانواده‌شان استفاده کنند یا در صورت عدم نیاز آنها را به رایگان در اختیار سایر خانواده های نیازمند قرار دهند. همچنین از هموطنان ساکن مناطق بحران زده درخواست می‌شود در صورت عدم نیاز به این امکانات از دریافت آنها خودداری کنند تا به دست سایر نیازمندان برسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.