رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت جام از ثبت ۲۰ وقف جدید در نوروز ۹۸ در شهرستان تربت جام خبر داد .

۲۰ وقف جدید در تربت جام ثبت شد

احمد محمدیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص ثبت وقف های جدید اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰وقف جدید به ارزش شانزده میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال توسط خیرین در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: این وقف ها شامل ۷وقف منفعتی و ۱۳مورد انتفاعی می باشد که ۳۰درصد آنها توسط بانوان تربت جام صورت گرفته است.

محمدیان در ادامه گفت: ۲ وقف در شهر تربت جام و ۱۸وقف در روستا های این شهرستان به ثبت رسیده است و شغل اکثر واقفین نیز کشاورزی می باشد.

رئیس اداره اوقاف تربت جام با اشاره به اینکه بیشترین نیات وقف های جدید در خصوص احداث مسجد، حسینیه و توسعه مسجد به تعداد ۷مورد شامل ۴۱۳۰متر مربع زمین و ارزش بیش از چهارمیلیارد ریال ثبت شده عنوان کرد: توسعه وترویج فرهنگ قرآن کریم، خانه عالم،   کتابخانه،مراسمات فرهنگی،عزاداری امام حسین علیه السلام،حرم حضرت ابوالفضل عباس در کربلای معلی و دارالقرآن از دیگر نیات واقفین خیر اندیش است.

محمدیان در خصوص مطالبات رهبر انقلاب در شروع گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به کارکردهای وقف وموقوفات در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی واشتغالزایی، نقش وقف را در کمک به اعتلای اسلام وکاهش مشکلات در حوزه های یاد شده برجسته دانست وگفت:اداره اوقاف وامور خیریه تربت جام با ثبت۲۰وقف جدید، گام بلندی در آغاز چهل سالگی انقلاب برداشت.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در خصوص اینکه محبوبترین کارها در پیشگاه خداوند کاریست که دوام آن بیشتر باشد گفت :فلسفه وجودی وقف تلاش برای رفع نیازهای جامعه و فرصتی برای جاودانگی است وخیرین ونیکوکاران شهرستان تربت جام با پیروی از این سنت نبوی وسیره علوی در این کار خیر وصدقه جاری  وماندگار پیشگام هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.