مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت اطمینان دارد سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ سومین دیدار خود را در خصوص غیرهسته‌ای شدن شبه‌جزیره کره برگزار خواهند کرد.

پمپئو: سومین دیدار ترامپ و کیم برگزار خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت مطمئن است پس از شکست نشست هانوی در ماه فوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سومین دیدار خود را در خصوص غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره برگزار خواهند کرد.

پمپئو در این مصاحبه به تاریخ و جزئیات سومین نشست سران آمریکا و کره شمالی اشاره نکرد و اظهار داشت امیدوار است این دیدار به زودی رخ دهد و دو طرف در ماه‌های آینده با هم ملاقات کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به باز ماندن کانال‌های ارتباطی دو کره و آمریکا اعلام کرد، امکان برگزاری سومین دیدار بین سران واشنگتن و پیونگ یانگ وجود دارد.

رهبران آمریکا و کره شمالی برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۱۸ در سنگاپور دیدار و رایزنی کردند. در پایان این مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون توافقی چندبندی را امضا کردند که بر اساس آن گفته شد کره شمالی با خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره موافقت کرده است. با این حال بسیاری از منتقدان تاکید کردند که این توافق بسیار کلی و مبهم است و منظور از خلع سلاح اتمی و زمان‌بندی آن مشخص نیست. در نهایت این توافق با گذشت حدود یک سال نه تنها اجرایی نشد بلکه به دلیل مشکلات زیاد در مسیر مذاکرات به دیدار دوم کیم و ترامپ در ویتنام منجر شد. دیدار سران دو طرف در ویتنام نیز در نهایت بدون هیچ نتیجه مشخصی نیمه‌کاره به پایان رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.