شهردار مشهدمقدس گفت: افزایش مشارکت مردم در پروژه‌های شهری نیازمند تدوین الگوی راهبردی است.

مشارکت مردم در پروژه‌های شهری مشهد نیازمند تدوین الگوی راهبردی است
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا کلایی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی شهردار مشهد اظهار داشت:حوزه اجتماعی فرهنگی شهرداری به اعتقاد من یک وظیفه دارد و آن تنظیم و بهبود رابطه مدیریت شهری و مردم است.

شهردار مشهدمقدس عنوان کرد: شهرداری در بطن خود نیز در حقیقت یک سازمان اجتماعی تعریف می‌شود و ما باید در اداره شهر از مردم کمک بگیریم که برای تحقق این‌مهم نیازمند فرهنگ‌سازی اطلاع‌رسانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بالای ۹۵ درصد پروژه‌ها و عملکرد ما در شهرداری لبه ارتباطی با مردم دارد بیان کرد: اگر بخواهیم تک وظیفه حوزه اجتماعی و فرهنگی اشاره کنیم تنظیم رابطه مدیریت شهری و مردم است که در دل خود سه نکته را دارد اول اینکه مردم چه می‌خواهند دوم مدیریت شهری چه برنامه‌هایی برای آنها دارد؟ و سوم اینکه مدل عملکردی شهر امید و زندگی چیست، آن مدلی که مدیریت شهری به مردم وعده داده را اجرایی کند.

کلایی گفت: در این راستا رسانه، روابط عمومی و حوزه فرهنگی سه ضلع یک مثلث هستند. معاون فرهنگی باید به سراغ همه ذی نفعان برود و با آنها حرف بزند. مردم را فعال کند و حتی از یک ظرفیت هم نگذرد. سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری باید با برنامه دقیق، نظم و انضباط منسجم برمبنای یک مسیر راهبردی پیش رود.

حمیدرضا موحدی زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت:امیدواریم در دوره جدید معاونت آثار نیک بیشتری در حوزه فرهنگ شهری و شهرنشینی ملاحظه کنیم. شهردار مشهد در حکم معاون جدید عبارت برخورداری از خرد جمعی و جلب مشارکت همه ذی‌نفعان، برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق را لحاظ نموده‌اند و این مهم نشان‌دهنده توجه کلان مدیریت شهری به این سه مقوله مهم است.

وی ادامه داد: شهردار در اعطای حکم خود به معاون جدید هدف و رسالت را رساندن مشهد به شهر هوشمند عنوان نموده‌اند. ارتقای فرهنگ شهروندی و شهرنشینی و ایجاد فضای نشاط، گسترش فرهنگ تعامل و گفتگو در مشهد را هم بنده به این موضوعات اضافه می‌کنم. �

موحدی زاده خاطرنشان کرد: ما در بخش رسانه روزنامه‌ای غنی و در سطح ملی، رسانه‌ای به نام شهرآرا را داریم که می‌تواند به عنوان یک فرصت بازوی کمکی این معاونت باشد. معاون جدید فرهنگی به کار تشکیلاتی کاملا آشناست و با سابقه کاری موفق امروز به بدنه شهرداری تزریق شده است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.