رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال 80 درصد مراجعان به پلیس فتا در حوزه جرایم اقتصادی فضای سایبری اعلام شکایت کردند که 64 درصد از این آمار مرتبط با برداشتهای غیرمجاز بانکی با دستیابی به اطلاعات و رمز دوم بوده است.

 کلاهبرداری با اطلاعات حساب بانکی شهروندان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، پایگاه خبری پلیس  روز شنبه به نقل از سرهنگ جواد جهانشیری اعلام کرد: آمار وقوع جرایم سایبری طی نوروز98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ‌از رشد 114 درصدی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون کشف جرایم سایبری 315 درصد و دستگیری مجرمان سایبری نیز 21 درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: شهروندان و کاربران فضای سایبری باید جهت پیشگیری از برداشتهای غیر مجاز از حسابهای بانکی شان بیش از پیش نکات و ملاحظات حفاظتی و امنیتی را رعایت کنند.
جهانشیری افزود: شهروندان به هیچ عنوان نرم افزارهای موبایلی را از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایل پایه دریافت نکنند و در این زمینه خصوصا از شبکه اجتماعی تلگرام که با ارسال نرم افزارهای جعلی بستر خوشایندی را برای کلاهبرداران سایبری فراهم کرده است استفاده نکنند.
وی ادامه داد: شهروندان برای خریدهای اینترنتی کارت عابربانک جداگانه‌ای را اختصاص دهند و تنها مبالغ مورد نیازشان را در این کارت نگهداری کنند تا در صورت افشای اطلاعات کارت بانکی، سارقان نتوانند مبالغ هنگفتی را به سرقت ببرند.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.