خراسان شمالی- حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: با توجه به بارش باران و وقوع سیل و سرمای هوا ۱۲ هزار و ۳۸۸ نفر از مسافران در ایام نوروز در امامزادگان استان اسکان گرفتند که این رقم با سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشت.

۱۷۳ هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان شمالی حضور یافتند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در نوروز امسال ۱۷۳ هزار زائر در بقاع متبرکه این استان حضور یافتند که در مقایسه با پارسال افزایش ۱۰ درصدی دارد.

وی اظهار داشت: این استان دارای ۱۶۸ بقعه متبرکه و حدود یکهزار و ۵۰۰ مسجد، تکیه و حسینیه است.

آسوده گفت: طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه و امامزاده این استان با بیش از ۲۸ هزار کیلومتر مربع اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به بارش باران و وقوع سیل و سرمای هوا ۱۲ هزار و ۳۸۸ نفر از مسافران در ایام نوروز در امامزادگان استان اسکان گرفتند که این رقم با سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشت؛ در ۵ بقعه شاخص استان خیمه های معرفت برپا شده بود که یکهزار و ۶۸۴ نفر در غرفه ها مشاوره گرفتند.

آسوده گفت: ۱۱ هزار نفر نیز به ایستگاه های سلامت مستقر در امامزادگان استان مراجعه کردند که برنامه های فرهنگی و آموزشی مختلفی وجود داشت که به ۲ هزار کودک نیز جوایزی اهدا شد؛ همچنین در ایام نوروز ۹ وقف جدید در استان به ثبت رسید که از مجموع این تعداد چهار وقف در اسفراین، چهار مورد در فاروج و یک وقف در بجنورد بوده است.

گفتنی است این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۹ رقبه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.