باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با حضور در برلین از اعتراضات هفتگی جوانان آلمانی نسبت به تغییرات آب‌وهوایی حمایت کرد.

حمایت اوباما از اعتراضات به تغییرات آب‌وهوایی در آلمان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، با حضور در میان جوانان آلمانی که نسبت به تغییرات آب و هوایی معترض هستند از آن‌ها اعلام حمایت کرد.

اوباما روز گذشته در برلین در میان جوانان آلمانی حضور یافت و ضمن حمایت از اقدامات آن‌ها در خصوص اعتراض به تغییرات آب و هوایی اظهار داشت هرچه زودتر شروع کنید بهتر است. او در ادامه با اشاره به جوانان افزود: «بسیاری از این‌ها نمی‌توانند رای بدهند، آن‌ها برای رای دادن بسیار جوان هستند؛ اما می‌دانند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است».

او به جوانان آلمانی توصیه‌هایی کرد و گفت: «شما به پدر و مادربزرگتان اجازه نمی‌دهید که تصمیم بگیرند چه موسیقی گوش دهید و یا چه لباسی بپوشید. چرا اجازه می‌دهید تصمیم بگیرند که در چه دنیایی زندگی کنید؟ وقتی ما با قدرت بسیج می‌شویم چیزها تغییر می‌کنند. سیاره‌ای که ما بر روی آن زندگی می‌کنیم در معرض خطر است. ما وقتی کنار بنشینیم و انتظار داشته باشیم دیگران کاری بکنند موفق نمی‌شویم».

جمعه گذشته عده‌ای از نوجوانان و دانش‌آموزان آلمانی با الهام از «گرتا تانبرگ» نوجوان فعال سوئدی، تظاهراتی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی به راه انداختند.

اوباما که سال ۲۰۱۷ پس از دو دوره ریاست جمهوری در آمریکا کاخ سفید را ترک کرد برای ترویج بنیادش به آلمان رفته است. او توافق آب و هوایی پاریس را در سال ۲۰۱۵ امضا کرد که این توافق خوستار کاهش گرمایش زمین به «طور چشمگیر»، یعنی دو درجه سانتی‌گراد (۳.۶ درجه فارنهایت) بود. اما با این حال، این سیاره در حال حرکت به سوی گرم شدن به اندازه دو برابر درجه مورد نظر در توافق پاریس است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و جانشین اوباما، پس ورود به کاخ‌سفید در ژوئن سال گذشته میلادی تصمیم گرفت از توافق پاریس خارج شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.