۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 650664

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برآورد اولیه حاکی از خسارت دیدن ۱۵۱ هزار واحد مسکونی در استان های سیل زده کشور است.

پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی به سیل زدگان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عزیز مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از این تعداد ۵۴ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده اند و قابل سکونت نیستند.

وی گفت: برای پاکسازی شهر پلدختر این شهر به هفت منطقه تقسیم شده که سه منطقه از آن بنیاد مسکن و چهار منطقه دیگر را ارتش و سپاه پاکسازی خواهند کرد.

مهدیان افزود: در استان های گلستان و مازندران بازسازی و پرداخت خسارت ها آغاز شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در استان مازندران ۶۵۰ واحد مسکونی باید مجددا ساخته شوند و پنج هزار و ۷۰۰ واحد دیگر نیاز به مرمت دارند.

وی افزود: به واحدهای مسکونی که در مناطق شهری صددرصد تخریب شده اند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در مناطق روستایی هم به صاحبان واحدهای مسکونی که صددرصد تخریب شده اند ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

مهدیان گفت: همچنین به صاحبان این خانه ها چه در مناطق شهری و در روستایی برای خرید لوازم خانگی پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.