محسن هاشمی گفت: در تهران ۳۰۰ کیلومتر مترو داریم که با احتساب هر کیلومتر ۲۰۰ میلیارد هزینه، قریب ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم.

ساخت ۳۰۰ کیلومتر مترو در تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر اسلامی تهران صبح امروز در مراسم افتتاح سه پروژه بزرگ شهری در تهران شامل ۹ کیلومتر از قسمت جنوبی خط ۶ مترو، جنگلکاری ۱۲۵۰ هکتاری در منطقه تلو و واگذاری بیش از ۳۲۰ واحد مسکن امید که با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان شهری برگزار شد، گفت: امیدواریم کریدور خط ۶ مترو با تجهیز کامل بتواند وظیفه خدمت‌رسانی به شهروندان را به‌خوبی به انجام برساند.

وی به خاطره‌ای از سال‌های ۶۳ و ۶۴ اشاره کرد و گفت: آقای روحانی خاطرتان هست که آن زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موضوع احداث مترو را مطرح کردند و قرار شد پس از فایق آمدن بر اظهارنظر افراد دلواپس وقت کار احداث مترو آغاز شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همانطور که می‌دانید مترو به عنوان نماد توسعه پایدار هر کشوری شناخته می‌شود و خوشبختانه امروز همه کلانشهرهای ما صاحب مترو هستند.

محسن هاشمی ادامه داد: این امر اولا باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا می‌شود و ثانیا نقش عمده‌ای در برقراری عدالت شهری دارد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: تمام مشخصات و مزایای مترو می‌طلبد که شما دستور ویژه‌ای بدهید تا مشکلات مربوط به تجهیز متروی تهران حل شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این‌که متروی تهران ۷ خط دارد که مجموع این خطوط ۳۰۰ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه است، گفت: برآوردها نشان می‌دهد ساخت هر یک کیلومتر مترو، ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با این حساب به قیمت امروز تاکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

هاشمی تصریح کرد: این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم این خطوط مترو توانایی جابجایی ۷ میلیون سفر در روز را دارند اما به دلیل عدم تجهیز کامل خطوط تنها ۲.۵ میلیون سفر انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در اوایل دولت شما ۲ میلیارد یورو فاینانس در نظر گرفته شد که سهم متروی تهران یک میلیارد یورو یعنی چیزی قریب به ۶۳۰ واگن بود درحالی‌که هنوز این واگن‌ها به برخی دلایل علیرغم امضای قرارداد وارد کشور نشده است.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ وقتی خطوط ۶ و ۷ آغاز به کار کردند، از قطارهای احتیاطی سایر خطوط استفاده کردیم و همین امر باعث شد به جای آن‌که مسافران افزایش پیدا کند، بلکه به دلیل ازدحام در خطوط دیگر شاهد کاهش سفرها بودیم یا حداقل می‌توان گفت تعداد سفرها ثابت ماند.

محسن هاشمی گفت: ما به شما قول می‌دهیم که اگر تجهیز مترو به خوبی انجام شود، ماهانه یک ایستگاه به مردم تهران تحویل می‌دهیم.

وی خطاب به روحانی گفت: شما یکی از بانیان ساخت مترو در تهران به حساب می‌آیید، خوب است که در دولت شما شاهد اقدام لازم برای تجهیز مترو باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.