حناچی با اشاره به اقدامات سخت‌گیرانه در حوزه فنی معاینه فنی خودروها گفت: سال گذشته ۲۰ درصد کاهش آلودگی هوا داشتیم.

کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا در سال ۹۷

به گزارش گروه اجتماعی قدس آ«لاین، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در مراسم افتتاحیه بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران که با حضور رئیس جمهور و رئیس شورای شهر تهران در ایستگاه دولت آباد برگزار شد، گفت: آلودگی هوا و ترافیک دو مشکل اصلی مردم تهران هستند و همواره بیشتر از مشکلات دیگر از سوی مردم عنوان شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه حمل و نقل عمومی و مترو کارسازترین پاسخ به خواسته مردم است، اظهار کرد: بر این اساس هدف مشترکی را بین شورا و شهرداری تعریف کرده‌ایم تا ۲ میلیون سفر فعلی مترو را به ۷ میلیون سفر برسانیم که انجام این کارها نیازمند تأمین تجهیزات است.

وی افزود: علی‌رغم همه زحماتی که همکارانم در مترو کشیده‌اند نمی‌توانیم بگوییم که سهم خودروهای شخصی را در حمل و نقل عمومی کاهش جدی داده‌ایم و باید تلاش کنیم تاثیر مترو در حمل و نقل عمومی را از ۱۵ درصد به ۵۰ درصد برسانیم.

حناچی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ کیلومتر زیرساخت و خطوط مترو داریم، خاظر نشان کرد: علاوه بر توسعه خطوط مترو باید تجهیزات آن را هم تأمین کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد کمتر آلودگی هوا داشتیم، اظهار کرد: جدیت کنترل معاینه فنی بر این وضعیت بسیار اثر گذار بوده است.

وی افزود: سازمان ملل در سال گذشته به کارمندان رسمی خود ۱۵ روز تعطیلی داد و امسال در ایام نوروز هم همکاران من آمادگی کامل برای مقابله با سیل را داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در زیر زمین است که دیده نمی‌شوند، اظهار کرد: باید نسبت به تهران تمرکز زدایی کنیم و جمعیت آن را در سطح کشور پراکنده کنیم.

حناچی با بیان اینکه هم زمان با این پروژه هزار و ۲۵۰ هکتار از پروژه کمربند سبز تهران افتتاح شد، اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه کلان‌شهرها توسعه فضای سبز است و جهت‌گیری عمومی شورای شهر و شهرداری حفظ باغات است؛ چنانچه در دوره جدید چندین باغ از طریق خرید ثبت شده‌اند و امیدواریم مجموعه فعالیت‌ها در کیفیت زندگی مردم موثر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    سال قبل به لطف خدا بارندگی زیاد بود