خراسان شمالی- حجم آب قابل استفاده ذخیره شده در پشت سدهای خراسان شمالی در شرایط کنونی حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب است و این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش نشان می دهد.

بیش از ۷۷ میلیون متر مکعب سیلاب مخرب توسط سدهای خراسان شمالی مهار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، طی بیست روز اخیر از ۲۷ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه، ۷۷ میلیون متر مکعب سیلاب مخرب در مخازن سدهای استان آرام گرفته است.

در همین مدت حدود ۳۹ میلیون متر مکعب از این سیلاب با مدیریت و به صورت کنترل شده، از این سدها تخلیه شده است.

بر اساس این گزارش، سد شیرین دره حدود ۴۲ میلیون متر مکعب سیلاب، بیشترین میزان و پس از آن سد بازو در شیروان حدود ۱۶ میلیون و سد بیدواز در اسفراین نیز حدود ۱۴ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است.

بر این اساس، حدود پنج میلیون متر مکعب سیلاب نیز توسط سایر سدهای خراسان شمالی مهار شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، در این مدت، سد شیرین دره بیشترین خروجی سیلاب را به صورت مهار شده به میزان بیش از ۳۵ میلیون متر مکعب به خود اختصاص داده است و حدود سه میلیون متر مکعب سیلاب و رسوب نیز از سد بیدواز اسفراین تخلیه شده است.

بر اساس این گزارش، حجم آب قابل استفاده ذخیره شده در پشت سدهای خراسان شمالی در شرایط کنونی حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب است و این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش نشان می دهد.

سد شیرین دره در مانه و سملقان، دو سد بارزو و گلول در شیروان، سد بیدواز در اسفراین، سد چری در فاروج و دو سد غلامان و چندیر در راز و جرگلان استان خراسان شمالی در مجموع توان ذخیره سازی بیش از ۲۳۴  میلیون متر مکعب آب را دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.