رئیس اتحادیه هتلداران مشهد گفت: ما مجبوریم هتل هایمان را با توجه به ذائقه ملیت های مختلف و طبقات مختلف اجتماعی تجهیز کنیم و به روز باشیم لذا بخشی از مواردی که دغدغه ذهنی ما است تجهیز و تامین امکاناتی است که ما را به خارج وابسته کرده است.

هتلداری همچنان به کالای خارجی وابسته است/شرکتهای دانش بینان نیازهای داخلی راتولید کنند

قدس آنلاین - بهاردوست:سال گذشته اقتصاد ایران با شوک‌ها و تکانه‌های زیادی رو به رو بود و همین عوامل باعث تأثیرگذاری بر تولید شد. سال جاری در حالی آغاز شد که با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد ، رهبر انقلاب آن را سال "رونق تولید" نامید. اینکه اقتصاد ایران در سال جاری به رونق در تولید دست خواهد یافت یا خیر و یا وضعیت بازارهای مختلف در سال ۹۸ چگونه خواهد شد پرسش خیلی از مردم است. ولی به هر شکل این رونق حتما با اما و اگر همراه است.

در همین رابطه محمد قانعی رئیس اتحادیه هتلداران مشهد در خصوص صنعت هتلداری و البته گردشگری در مشهد با توجه به شعار سال گفت:صنعت هتلداری نسبت به دیگر صنوف شرایط متفاوت تری دارد و دقیقا به همین دلیل متاسفانه وابستگی هایی هم به یکسری کالای خارجی دارد که البته این روزها اندکی از وابستگی به آنها  کم شده است . من امیدوارم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بتوانیم این وابستگی را به حداقل برسانیم. یکی از آن موارد وابستگی برخی کالاها برای تجهیز هتل ها است که از آن مورد می توان به نبود مثلا یک موکت خوب و مرغوب نام برد.

وی خاطرنشان کرد: چون ما مجبوریم هتل هایمان را با توجه به ذائقه ملیت های مختلف و طبقات مختلف اجتماعی تجهیز کنیم و به روز باشیم لذا بخشی از مواردی که در واقع دغدغه ذهنی ما است تجهیز و تامین امکاناتی است که ما را به خارج وابسته کرده است که من امیدوارم بتوانیم با توجه به دستاوردهای جدیدی که در زمینه فعالیت های دانش بنیادی در کشورمان بوجود آمده است و همچنین شرایط خوبی که در تولید کنندگان بوجود آمده است این وابستگی ها را کم و کمتر کنیم.

این مقام صنفی افزود: مورد دیگری که خود یکی از دغدغه های اصلی صنعت هتلداری است شناخت ظرفیت های گردشگری کشورمان برای زائران  و مسافرینی است که به ایران و بخصوص مشهد سفر می کنند. هر چند خوشبختانه ظرفیت های ما در مشهد به لحاظ کمیت و کیفیت با همه کشور و چه بسا با برخی کشورهای همسایه هم رقابت می کند اما به هر شکل به معرفی بیشتر نیاز دارد. ما در نوع و تعداد هتل ها به لحاظ درجه موقعیت خیلی خوبی در کشور داریم که من امیدوارم بتوانیم با کمک رسانه ها این ظرفیت ها را هرچه بیشتر به گردشگران و مسافران بشناسانیم.

قانعی ادامه داد: پیشنهاد میکنم امسال با توجه به لغو هزینه روادید برای کشور همسایه که به نظر من تبلیغ خوبی برای جذب مسافر است ،رایگان کردن یا لغو روادید را برای کشورهای دیگر هم اجرا کنیم و در این زمینه با برخی کشورهای همسایه دیگر هم به توافق برسیم. چون همانطور که می دانید صنعت گردشگری می تواند یکی از موثر ترین راه ها برای انتقال فرهنگ باشد و راه خوبی هم برای اشتغال ایجاد کند و لذا ما می توانیم از این ظرفیت ها در کشورهای دیگر هم استفاده کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.