تجربه نزدیک به یک دهه ای برانکو ایوانکوویچ در فوتبال ایران در دو پست مهم تیم ملی و باشگاه پرسپولیس او را تبدیل به فردی کرده که می تواند درباره مسائل این رشته نظرات قابل تامل بدهد.

برانکو: فوتبال ایران به زودی آماتور می‌شود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سرمربی پرسپولیس در گفت و گویی از وضعیت منفی مالی در فوتبال ایران ابراز نگرانی می کند و می گوید با روندی که در حال حاضر مشاهده می کنیم، من آینده خوبی را برای فوتبال ایران نمی بینم.


او در ادامه می گوید: امسال دو تیم از لیگ دسته اول کنار کشیدند و خبرهای مربوط به بی پولی باشگاه های دسته اولی از شدت انتشار برای همه عادی شده است. حتی بعضی از تیم ها تا آنجا که من می دانم بدون پرداخت حقوق از بازیکنان شان استفاده می کنند. این روند قطعا ادامه دار نخواهد بود چراکه انگیزه بازیکنانی که برای پیشرفت و آینده این وضعیت را تحمل می کنند، خیلی زود به اتمام می رسد. چراکه امروز هیچ کس کاری را بدون دریافت دستمزد آن انجام نخواهد داد.


برانکو با اشاره به موضوع حق پخش تلویزیونی می گوید: به هر حال در همه جای دنیا مسیر کسب درآمد دریافت رایت تلویزیون است و شما می بینید به عنوان مثال در فوتبال انگلیس علت تراکم این تعداد بازیکن خوب و مربی بزرگ موضوع درآمد سرسام آور از فروش بازی ها در تلویزیون است که فکر می کنم چند برابر همه باشگاه های دیگر اروپایی است. وقتی شما پول به اندازه کافی داشته باشید و افرادی هم در فوتبال باشند که بتوانند این پول را هزینه کنند توسعه از راه می رسد.اما این مساله ای است که در فوتبال ایران متوقف شده در حالی که به نظر من در حال حاضر حیاتی ترین موضوع برای همه کسانی است که به نحوی به فوتبال مرتبط هستند.


او می گوید: پیش بینی من این است که با ادامه وضع فعلی فوتبال ایران آماتور بشود. چون بسیاری از باشگاه ها توان پرداخت ندارند و این موضوع حالا حتی استقلال و پرسپولیس را هم تهدید می کند. چون میزان مخارج بالاتر از درآمدی است که این دو باشگاه در حال حاضر از طریق قرارداد اپراتوری به دست می آورند. اگر شرایط فعلی تغییر نکند، این تفاوت بین درآمد و مخارج باعث می شود اثر منفی وحشتناکی در فوتبال ایران اتفاق بیفتد.


برانکو حرف هایش را اینطور به پایان می برد: چیزی که من می بینم این است که مدیران فوتبال ایران بیشتر درگیر رتق و فتق امور مالی هستند تا اینکه ذهنشان را درگیر رسیدگی به امور پایه های فوتبال کنند و حق هم دارند. اما این موضوع به فوتبال لطمه می زند.


 آنچه مسلم است با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی ایران دورنمای فوتبال هم چندان روشن نیست.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.