البرز- اسماعیل آجرلو با بیان اینکه سرعت پیشرفت امور فرهنگی در استان البرز مطلوب نیست و روند کندی دارد گفت: به دلایل مختلف از جمله تغییر وتحولات مکرر مدیریتی نمی توان با یک برنامه و سیاست کارها را به جلو برد واین عدم ثبات مدیریتی در بسیاری از موارد روند کار را با وقفه و اختلال روبرو می کند.

سرعت پیشرفت امور فرهنگی در البرز مطلوب نیست

اسماعیل آجرلو رییس حوزه هنری استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: نهادهای فرهنگی بسیاری در این استان فعالیت می کنند که متاسفانه گاها از همگرایی  وهم افزایی لازم برخوردار نیستند و همین مساله منجر به موازی کاری ها در برخی فعالیت ها می شود.

این مسئول فرهنگی باتاکید براینکه می توان در قالب یک نقشه راه توان و ظرفیت های فرهنگی موجود در نهادها و دستگاه های مختلف را در یک مسیر مشخص وبا اهداف تعین شده به کار گرفت گفت: در عین حال معتقدم مدیران نیز باید قائل به کار گروهی باشند و حرکت بر یک مدار مشخص و یک سیاست گذاری واحد را بپذیرند.

رییس حوزه هنری استان البرز پرهیز از تکروی ها را نیاز امروز فضای فرهنگی استان دانست و گفت: درصورتی که بتوانیم در این بخش یک هم افزایی ایجاد کنیم اعتبارات و برنامه های اجرایی اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

وی به ارزیابی فعالیت های حوزه هنری البرز در سال گذشته پرداخت و گفت: به نظرم سال پرکاری رقم خورد و در دو بعد کمی وکیفی حمایت از هنرمندان وتولید آثار فرهنگی وهنری روند صعودی  داشت.

این مسئول تصریح کرد: هرچند در این مسیر تورم فزاینده ماه های اخیر کمی از شتاب کار ما کاست اما در مجموع اقدامات صورت گرفته، حرکت مان روبه جلو بود.

آجرلو بیان کرد : تالیف وانتشار ۱۲ عنوان کتاب، آغاز ۶ پروژه مطالعاتی در زمینه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، افزایش دوبرابری تولیدات فیلم کوتاه وحضور در جشنواره های مختلف و همچنین افزایش برگزاری کارگاه های هنری در زمینه های مختلف در سال ۹۷رقم خورد و این خود نشان می دهد حرکت مجموعه صعودی و روبه جلو بوده است.

رییس حوزه هنری استان البرز به برنامه های شاخص سال جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به تورم ایجاد شده و کاهش توان هنرمندان برای خلق آثار هنری تمرکز حوزه هنری البرز در سال آتی حمایت از فعالان فرهنگی وهنری برای تولید آثار است تا آنها با دغدغه کمتری به فعالیت خود بپردازند.

آجرلو در پایان سال ۹۷ را سالی خوب برای فرهنگ وهنر البرز عنوان کرد و گفت: علیرغم همه موانع و مشکلاتی که در استان داریم و همگان به آن واقف اند اما تولید وخلق آثار هنری در البرز در سطح خوبی است و قطعا با همراهی و همگرایی بیشتر نهادهای مختلف می توان این روند را شتاب بخشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.