البرز- نخستین جلسه شورای شهر کرج در سال جدید در حالی برگزار شد که عباس زارع رییس شورای شهر کرج با ارایه گزارشی از جلسات برگزار شده سال گذشته اعلام کرد در هیچ ردیف اعتباری برای تصویب مصوبات گروکشی نشده است.

شورای پنجم برای مصوبات خود گروکشی نکرده است

به  گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصد و و سی و چهارمین جلسه شورای شهر کرج در سال ۹۸ با حضور استاندار البرز، فرماندار کرج، شهردار و اکثریت اعضای شورای شهر کرج صبح امروز (یکشنبه) در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: شورای پنجم از لحاظ تشکیلاتی واز ابتدای فعالیت خود ۱۳۴ جلسه رسمی داشته است و ۳۴۰ لایحه در این جلسات به صورت دقیق مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: این شورا ویژگی های خاصی دارد که بایستی مورد توجه قرار بگیرد، از جمله اینکه عادلانه موضوعات شهری مورد توجه قرار گرفته است و در هیچ ردیف اعتباری برای تصویب مصوبات گروکشی نشده است.

زارع با بیان اینکه هیچ پرونده ای در این شورا در گرو پرونده دیگری نبوده است، افزود: این نشانه توانمندی و نگاه عادلانه در شورای پنجم است هر چند در این شورا اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد اما این موضوع درغناء و کیفیت مصوبه  های شورای شهر تاثیر بسزای نداشته است.

رئیس شورای شهر کرج ادامه داد: شورا در تصمیم گیری های خود بشکل یکصدا عمل نمی کند بلکه تبادل نظرهای موافقین و مخالفین بصورت فعال در موضوعات مختلف وجود داشته است.

وی خطاب به استاندار البرز گفت: شورای شهر کرج با چالش ها و مشکلاتی همراه است که از جمله آن عدم مدیریت واحد شهری و توانمندیهای بین بخشی است.

 زارع ادامه داد: متاسفانه در شهرها شاهد دوباره کاری های و پرت هزینه ها هستیم که گاها به کیان شورا آسیب وارد می کند.

این مسئول با بیان اینکه در قانون تصریح شده تا کلیه دستگاه های خدمات رسان برنامه های خود را به شوراها ارائه دهند، گفت: خواهشمندیم تا فعالیت ها در حوزه مدیریت شهری و خدماتی به نوعی مورد حمایت قرار بگیرد و در غالب قانون از کیان شورا حراست شود تا شورا بتواند تمام وقت خود را در ارائه خدمات شهر به کار ببرد.

وی به چالش های برخی از حوزه های خدماتی اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت، زیست محیطی، آب، فاضلاب، مخابرات و گازبه دلیل عدم هماهنگی ها چالش های جدی وجود دارد و آسیب هایی به شهر وارد می کند که شوراو شهردار بایستی پاسخگو باشند.

رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه جمعیت عمده البرز در شهر کرج متمرکز شده است، گفت: شهر کرج قسمت قابل توجهی از بار ترافیکی را در ورودی ها و مرکز را از شهر های اقماری متحمل شده است بنابرین به شهر کرج بایستی بصورت ویژه نگاه شود.

وی در بخش دیگری به اهمیت پروژه‌های بزرگراه شمالی و متروی کرج اشاره کرد و گفت: پیشرفت این پروژه‌ها با حمایت دولت امکان‌پذیر است.

زارع در ادامه  به اهمیت توسعه ناوگان عمومی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به استانداردهای لازم نیازمند هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در کرج هستیم.

رئیس شورای شهرکرج  به حوزه کسب درآمد پایداراشاره کرد و گفت: اقدامات مؤثری در این خصوص انجام شده است که در نیمه نخست سال جاری به‌جز پروژه‌های قطار شهری و بزرگراه شمالی که زمان‌بر هستند تقریباً تمامی پروژه‌های نیمه‌کاره به نتیجه خواهد رسید.

سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج در ادامه جلسه به بارندگی های اخیر در کشور و استان اشاره کرد و گفت:با توجه به بارندگی های فراوان در شهر کرج، از زحمات شهردار و پرسنل خدوم در مدیریت بحران و لایروبی‌های به موقع شهر جهت کاهش خسارات  قدردانی می کنیم.

 وی  با تاکید بر اینکه دخالت های بی مهابا در طبیعت و محیط زیست از علل بروز اینگونه  حوادث است، گفت: تجاوز در حریم رودخانه ها از جمله این موارد است.

این عضو شورا ادامه داد: در شهر کرج تعداد زیادی پرونده تجاوز به حریم رودخانه کرج وجود دارد که امیدوارم دستگاه قضایی با جدیت در رفع این دخالتهای غیر اصولی در طبیعت اقدام نمایند.

دشتگرد همچنین خواستار پاسخگویی از سوی شهردار کرج جهت عدم اجرای پروژه های مختلف ساماندهی پسماند توسط مدیران این سازمان شد و گفت: از رئیس شورای شهر کرج تقاضا دارم طی جلسه ای با حضور تمام مدیران قبلی سازمان پسماند در این خصوص توضیح  دهد.

وی افزود: بایستی اعضای شورا و مردم علل و عواملی که موجب شده روزانه بیش از  ۱۴۰۰ تن پسماند ارزشمند که  قابلیت فرآوری و بهره برداری  گوناگون را دارد دفن شده و به یک بحران جدی برای شهر و استان تبدیل شود را بدانند.

 در ادامه جلسه حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست به تذکری در خصوص عدم توجه به حوزه های آبخیز اشاره کرد و گفت: حوزه های آبخیز دامنه های جنوبی البرز به دلیل شیب تند و میزان کم کاشت و تخریب پوشش گیاهی که علل آن حضور دام بیش از ظرفیت در مراتع استان به ویژه در حوزه های آبریز کرج و طالقان می باشد همچنین تغییر کاربری در اجرای پروژه های راه سازی و ایجاد سکونتگاه ها و شرایط اقلیمی در منطقه علل سیلاب های ویرانگردر استان خواهد بود.

وی افزود: سیلی که در سال ۹۳ در عظیمیه کرج ایجاد شده و سیل سیجان گواه این ادعا است و شهر کرج و سکونت گاه‌ها که در حوزه های آبی هستند، به شدت در آسیب سیلاب قرار دارند.

محمدی با اشاره به اینکه دخالت بیجا در طبیعت و عدم توجه به آن و آثار و پیامد های زیست محیطی و فعالیت های عمرانی موجب بروز خسارت هایی به نسل های آینده خواهد بود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای با بیان اینکه شورای پنجم در حوزه های آبخیز داری در سال ۹۷  در ردیف های بودجه شهرداری در اولویت قرار داده است، گفت: شورا شهرداری را موظف کرد تا در عملیات‌های آبخیزداری منتهی به شهر را به اجرا بگذارد.

وی ادامه داد: در بررسی بودجه سال ۹۸ نیز در اجرای پروژه‌های مهم مورد تاکید قرار داده اشده است تا با سایر دستگاه های اجرایی همکاری های لازم را داشته باشد.

 رحیم خستودیگر عضو شورای شهر کرج ضمن ارائه تذکری در خصوص برخی اقدامات پیمانکار پروژه بزرگراه شهید همت، اظهار کرد: به استحضار می‌رسانم اقدام پیمانکار بزرگراه همت در منطقه «دره وسیه» تبعات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری دارد چراکه  علاوه بر اینکه این دره محل عبور هزارساله اهالی و مردم به مناطق بالادست، آبراه و محل عبور حیوانات نیز است.

سخنگوی شورای شهر کرج با بیان اینکه متأسفانه پیمانکار این پروژه به دلیل انجام ارزان‌تر پروژه به‌جای احداث پل بر روی این دره در حال پر کردن آن با خاک است، گفت:از شهردار کرج، مقامات قضائی و استاندار تقاضا می‌کنم عنایت و اقدام عاجل در این زمینه را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.