۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 650775

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام‌آباد اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد هند تصمیم دارد اواسط ماه جاری میلادی حمله دیگری به خاک این کشور انجام دهد.

تدارک ارتش هند برای حمله مجدد به پاکستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، می‌گوید اسلام‌آباد اطلاعات موثق و دقیقی در اختیار دارد که ارتش هندوستان تصمیم دارد ۱۶ تا ۲۰ آوریل (۲۷ تا ۳۱ فروردین) بار دیگر به خاک این کشور حمله کند.

وزیر خارجه پاکستان بدون اشاره به «اطلاعات دقیق» تأکید کرد با اجازه و آگاهی «عمران خان» نخست‌وزیر این کشور، این موضوع را رسانه‌ای می‌کند.

به گفته شاه محمود قریشی، پاکستان این موضوع را به ۵ عضور دائم شورای امنیت سازمان ملل اطلاع داده است. تنش اسلام‌آباد و دهلی‌نو از ماه فوریه سال جاری آغاز شده است.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه‌ای تروریستی در کشمیر تحت کنترل هند شدت یافت. روز پنج‌شنبه ۱۴ فوریه یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به «جیش محمد» در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

چند روز پس از این حادثه ۳ جنگنده هندی در عملیاتی انتقام‌جویانه و به منظور «هدف قراردادن مقر تروریست‌ها» به حریم هوایی منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان وارد شدند. بنا بر اعلام منابع پاکستانی، در پی عملیات رهگیری جنگنده‌های پاکستانی، ۲ جنگنده هندی هدف حمله قرار گرفتند و سرنگون شدند. همزمان رسانه‌های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام‌آباد گزارش‌ها در این خصوص را رد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.