۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 650786

با تلاش کارشناسان سازمان صمت خراسان رضوی 200 کیسه چای تقلبی که قرار بود با عنوان چای خارجه با کیفیت راهی بازار شود، کشف و با دستور جانشین دادسرای انقلاب محموله توقیف شد.

5 تن چای تقلبی در مشهد توقیف شد

عقیل رحمانی/ با تلاش کارشناسان سازمان صمت خراسان رضوی 200 کیسه چای تقلبی که قرار بود با عنوان چای خارجه با کیفیت راهی بازار شود، کشف و با دستور جانشین دادسرای انقلاب محموله توقیف شد.

 دپوی 5 تن چای تقلبی در انبار نانوایی!
چندی پیش کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی حین انجام بازرسی‌های دوره‌ای و سازمانی پی پردند فردی در حاشیه مشهد و در یک واحد نانوایی تعداد زیادی کیسه‌های چای دپو کرده است.
درحالی که از نظر منطقی هم محل نگهداری چای نمی‌توانست انبار یک واحد نانوایی باشد، این نکته حساسیت کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان را چند برابر کرد و برای بررسی بیشتر ماجرا وارد عمل شدند.
به همین واسطه بود که انبار نانوایی مذکور در حوالی کمپ غدیر توسط کارشناسان به صورت میدانی مورد بازدید قرار گرفت و پرده از تخلفی گسترده که به صورت مستقیم سلامت جامعه فدای سود جویی و کسب در آمدهای نامشروع برخی متخلفان شده بود، برداشته شد و در پی آن مشخص شد که حدود 5 تن چای کله مورچه که در 200 کیسه 25 کیلویی ریخته شده بود در محل نگهداری می‌شود که از نظر کیفیت در سطح بسیار پایینی قرار دارد.
گزارش قدس حاکی است؛ کارشناسان حاضر در محل در حالی که در مراحل اولیه بازدید برایشان مسجل شده بود محموله 5 تنی چای فاقد کیفیت لازم می‌باشد، از کارشناس سازمان چای کشور خواستند تا در محل حاضر و در این باره اعلام نظر کند.
این اقدام هم صورت گرفت و پس از حضور کارشناس مربوطه در انبار نانوایی و انجام اقدامات فنی روی نمونه‌هایی از چای‌ها به صراحت اعلام کرد که محموله مذکور قابلیت مصرف انسانی را ندارد!

 روش سودجویان چه بود؟
از سوی دیگر تحقیقات کارشناسی نشان می‌داد که محموله مذکور که با عنوان چای خارجی درجه یک کله مورچه در محل نگهداری می‌شد، نوعی چای بی‌کیفیت است که سودجویان با روش‌های خاصی مانند قرار دادن محموله در شرایط رطوبتی و... سبب شده‌اند تا چای بی‌کیفیت تغییر شکل داده و شبیه چای کله مورچه شود! در ادامه هم چای باز فرآوری شده را در کیسه‌های 25 کیلویی ریخته و قصد داشتند این چای تقلبی را که آلودگی هم داشت راهی بازار کنند.

 توقیف محموله با دستور قضایی
از همین رو و به محض جمع‌آوری مستندات کافی، مهدی مقدسی؛ کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی موضوع را به اطلاع جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد رساند. در ادامه و با توجه به حساسیت ماجرا بود که قاضی دشتی فدکی دستور توقیف محموله را صادر کرد.
در ادامه جانشین دادسرای انقلاب مرکز استان پس از بررسی مستندات این اقدام سودجویانه دستور داد تحقیقات بیشتری توسط کارشناسان سازمان صمت در این زمینه صورت پذیرد و موضوع به صورت دقیق ردگیری شود تا سرشاخه‌های اصلی این اقدام شناسایی و محموله‌های احتمالی دیگر هم درصورت توزیع از سطح بازار جمع‌آوری شود.
بنابر این گزارش؛ تا این لحظه در این خصوص یک نفر شناسایی شده و تحقیقات کارشناسان همچنان در این زمینه ادامه دارد.

منبع:قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.