علی الهیار ترکمن گفت: طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته با بانک‌ها، تسهیلاتی از قبیل پرداخت وام‌های کم‌بهره به معلمان سیل‌زده پیش‌بینی کرده‌ایم همچنین می‌توانیم از امکانات صندوق ذخیره فرهنگیان نیز استفاده کنیم.

جزئیات اسکان فرهنگیان در مناطق سیل‌زده/ ارائه وام‌های کم بهره به معلمان

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به وضعیت مدارس در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: آب ناشی از سیل هنوز به طور کامل از استان‌های درگیر تخلیه نشده است و بخشی از مدارس هنوز زیر آب هستند؛ نیاز است تمامی نیروها و دستگاه‌ها با کمک یکدیگر آب موجود در مدارس را تخلیه کنند سپس کارشناسان سازمان نوسازی مدارس برآوردی دقیق از خسارات وارد شده به مدارس ارائه دهند.

وی با اشاره یه اینکه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی مدارس از طریق سازمان مدیریت بحران ارائه خواهد شد، افزود: در استان لرستان مدارس بسیاری تخریب شدند و در سایر استان‌ها به دلیل آب‌گرفتگی، خرابی‌های پنهانی وجود دارد که میزان اعتبارات مورد نیاز باید برآورد و ارزیابی شود.

الهیار ترکمن ادامه داد: ما در آموزش و پرورش  برای اینکه وقفه‌ای در امر تحصیل دانش‌آموزان ایجاد نشود، هر زمان که ستاد مدیریت بحران استان اعلام کند مشکلی برای بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده وجود ندارد و خطری را دانش‌آموزان را تهدید نمی‌کند، کانکس‌های آماده‌ای وجود دارند تا دانش‌آموزان بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: تا دو ماه آینده که سال تحصیلی به پایان می‌رسد، ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام خواهد شد و اقدامات مقاوم‌سازی و بازسازی را در مناطق سیل‌زده دنبال خواهیم کرد.

وی در ارتباط با تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره‌ای که وزیر آموزش و پرورش قول ارائه آن را به فرهنگیان مناطق سیل‌زده داده بود، گفت: در کنار اقداماتی که در استان‌ها توسط استانداری‌ها و ستادهای مدیریت بحران برای همه افراد سیل‌زده پیش‌بینی شده است، وزارت آموزش و پرورش نیز طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته با بانک‌ها، تسهیلاتی از قبیل وام‌های کم‌بهره به آسیب‌دیدگان را پیش‌بینی کرده است، همچنین می‌توانیم از امکانات صندوق ذخیره فرهنگیان برای کمک‌رسانی‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون آب‌های ناشی از سیل در ساختمان‌ها وجود دارد و نمی‌توانیم به صورت دقیق برآورد خسارت‌ها را انجام دهیم، ولی اقدامات در دستور کار قرار دارد و از امکانات بهره‌ خواهیم برد تا فرهنگیان خدوم با مشکل مواجه نشوند.

الهیار ترکمن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرهنگیانی که در برخی نقاط بی‌خانمان شده‌اند، باید تا پایان برآوردها در چه مکانی سکونت یابند، گفت: ما در کنار ستادهای اسکانی که در استان‌ها پیش‌بینی شده است، از مدارس مازاد در برخی مناطق در کنار باشگاه فرهنگیان بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: ‌بنده خواهش می‌کنم هر کدام از فرهنگیانی که به دلیل سیل مشکل مسکن پیدا کرده‌ و نتوانستند از ستادهای اسکان استان خود استفاده کنند، به اداره کل آموزش و پرورش استان خود مراجعه کنند تا بتوانند از فضاهای پیش‌بینی‌شده استفاده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.