خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: هر مشکل و اتفاقی در هر دستگاه اجرایی رخ دهد علاوه بر مدیر دستگاه اجرایی، مدیر کل ستادی استانداری مربوط نیز باید پاسخگو باشد.

استانداری خراسان شمالی باید  در پیشبرد سیاست کاری، سرآمد دستگاه‌های اجرایی باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در نشست با معاونان و مدیران کل ستادی استانداری، گفت: مجموعه استانداری به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در پیشبرد سیاست کاری استان باید سرآمد ستگاه های اجرایی باشد.

وی اظهار داشت: از روزهای اول ورودم به استان از تمامی معاونان و مدیران کل ستادی استانداری خواستم برای انجام و اجرای سیاست های کار، بنده را همراهی کنند چرا که می دانم تفکر یک شخص به تنهایی کافی نیست و ایجاد پست های سازمانی و انتخاب افراد به عنوان مدیر، معاون و کارشناس با هدف همفکری و مشارکت برای انجام کارها است.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی به خوبی با ادبیات و مسیر کاری بنده آشنا شده اند و تلاش دارند نزدیک تر شوند اما این تفکر و پیام کاری هنوز به بخشداران به عنوان نماینده سیاسی دولت در بخش ها منتقل نشده است. وی تصریح کرد: نمی خواهم دفاع کنم که ادبیات کاری بنده درست یا غلط است اما تا زمانی که در استان هستم روش کار این است.

شجاعی تصریح کرد: بخشداران به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و بنابراین آموزش علمی و فنی آنان باید مورد توجه باشد و ارتباط آنان با ساختمان استانداری بیشتر شود.

وی گفت: انتخاب افراد به عنوان مدیر به معنای حس مالکیت آنان نیست بلکه آنان باید با احساس مسئولیت بیشتر کارها را به خوبی مدیریت کنند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

شجاعی خطاب به معاونان و مدیران کل ستادی استانداری تاکید کرد: کارآیی شما به عنوان دستگاه حاکمیتی بیشتر باشد و در حوزه های مربوط در جلسات تخصصی مختلف صاحب نظر باشید. وی تصریح کرد: با دستگاه های اجرایی بحث و دعوایی نداریم اما مباحث استان به مجموعه استانداری ارتباط دارد و باید محکم و منطبق بر دانش، تجربه و وظیفه خود کارها را پیش برد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری بداند در بحث آموزش تنها کارکنان استانداری جامعه هدف نیست و بلکه باید آموزش بخش های مختلف استان بررسی شود تا با برگزاری دوره های آموزشی لازم ضعف ها برطرف شود.

شجاعی خاطر نشان کرد: تابلوی ساختمان استانداری با دیگر دستگاه های اجرایی تفاوت دارد؛ قرار به انجام کارهای اجرایی نیست اما باید دیدگاه استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی در استان جاری شود چرا که در نهایت استانداری باید به دولت و مردم پاسخگو باشد.

شجاعی افزود: نگاهم به مدیران بیرونی بد نیست اما مدیران کل ستادی استانداری و حتی کارشناسان این مجموعه همیشه باید چند قدم جلوتر از دیگر دستگاه های اجرایی باشند و بنده از حضور محکم و مسلط آنان در جلسات مختلف لذت می برم.

وی تصریح کرد: با ورود قوی و ارائه نقطه نظرات محکم به حوزه های تخصصی مربوط به خود موجب شوید کارها از دفتر بنده و معاونان به سمت دفاتر مدیران کل ستادی و کارشناسان گسیل شود تا با فاصله گرفتن از کارهای جزئی و با آسودگی خیال به دنبال تامین و جبران نداشته های استان در بخش های مختلف شویم.

شجاعی تاکید کرد: پس از برنامه ریزی برای استان، استانداری باید با مطالعه و تسلط بر امور، سرآمد باشد چرا که وظایف در استانداری تعیین و سپس بین چند دستگاه توزیع می شود.

وی اشاره داشت: در بحث پروژه های استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بحث بودجه را به عهده دارد اما در مباحث فنی استانداری باید ورود کند و با دانش و استدلال و به دور از اعمال نظر شخصی و بی دقتی، نظر کارشناسی بدهد.

وی گفت: در حوزه تخصصی خود شان مدیریتی خود و استانداری را حفظ کنید و عنوان و جایگاه شما تنها به سر در اتاق و نامه ها نباشد،همچنین در حوزه های کاری خود با فرمانداران و مدیران استانی و شهرستانی ارتباط داشته باشید و جلسات لازم را برگزار کنید و برای اجرای مصوبات از مدیر مربوط پاسخ بخواهید.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: حس تسلط خود بر امور را به بنده و معاونانم انتقال دهید تا اگر در سفر شهرستانی حضور نداشتیم مشکلی در کارها به وجود نیاید.

شجاعی ادامه داد: حلقه واسطه میان ما و مدیران دستگاه های اجرایی باشید و برای تسری این تفکر در سطح استان موانع را اعلام کنید .

وی تصریح کرد: معاونان و مدیران کل ستادی استانداری به بحث تفویض اختیار به زیر مجموعه خود توجه کنند تا مجموعه استانداری با سرعت بیشتر و کیفیت کار بالاتر انجام وظیفه کند.

وی تاکید کرد: انتظار دارم مدیران کل ستادی با تقسیم کار مناسب از بدنه اجرایی زیر مجموعه خود به خوبی بهره مند شود و حجم کارها تنها بر دوش عده ای محدود نباشد.

وی مطرح کرد: هر مشکل و اتفاقی در هر دستگاه اجرایی رخ دهد علاوه بر مدیر دستگاه اجرایی، مدیر کل ستادی استانداری مربوط نیز باید پاسخگو باشد.

شجاعی گفت: تفکر ما باید سازندگی باشد؛ بهترین پاسخ به تخریب ها، انجام کار درست و هوشمندانه است.

شجاعی با بیان اینکه در سال ۹۸ انتخابات را در پیش رو داریم ، افزود: ما تنها مجری انتخابات هستیم و باید از رای مردم صیانت کنیم بنابراین حق ورود به مباحث انتخاباتی را ندارید.

وی خطاب به مدیر کل حوزه استاندار دستور داد: ظرف یک هفته گزارشی از روند اجرا شدن مصوبات جلسات استان ارائه شود.

شجاعی خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی برای اجرای مصوبات باید به استانداری پاسخگو باشند.

استاندار خراسان شمالی خطاب به مدیران کل ستادی استانداری خاطر نشان کرد: با مجموعه ستادی خود با مرکز در ارتباط باشید و تاکید دارم رفت و آمد شما به مرکز زمانی موثر است که منجر به اخذ امتیاز و اعتبار برای استان شود.

وی گفت: ارزیابی فرمانداران تنها مربوط به حوزه سیاسی نیست و باید به تمامی حوزه ها مانند اقتصادی و اجتماعی ورود داشته و پاسخگو باشند و همچنین فرمانداران مکلف به برگزاری ملاقات مردمی هستند.

شجاعی در پایان اشاره داشت: تلاش داریم تجهیزات بحران استان را ارتقا بخشیم.

حضور در صدا و سیمای استان، ورود میدانی به تامین نداشته های استان در بخش زیرساخت ها و امکانات روستایی به ویژه در حوزه راه، حضور در سفرهای شهرستانی با اطلاعات جامع و کامل، برنامه ریزی و ارائه برنامه سالانه برای تعیین اعتبار از دیگر تاکیدات دکتر شجاعی به معاونان و مدیران کل ستادی استانداری در این نشست بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.