البرز- صابر روشن با اشاره به وضعیت هنرهای نمایشی در البرز، گفت: هم اکنون گروه های تئاتر زیادی در این استان فعالیت دارند که همگی با مشکل کمبود پلاتو ومحل اجرا مواجه هستند.

 مشکل اصلی تئاتر البرز نبود مخاطب عام است

صابر روشن کارگردان جوان تئاتر البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در حوزه نمایش اولین مشکل و دغدغه نبود مخاطب عام است و آنقدر این موضوع تبدیل به بحران شده که خود هنرمندان اقدام به خرید بلیط ها می کنند.

وی ادامه داد: این هنر تنها مورد توجه ۱۰ درصد از مردم عادی قرار می گیرد در عین حال یکی دیگر از مشکلات در حوزه تئاتر عدم اطلاع رسانی و تبلیغات کافی از تئاتر هایی است که بر روی صحنه می رود .

روشن با اشاره به نقش اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان البرز خاطر نشان کرد: از اصحاب رسانه استان البرز این انتظار می رود تا اجازه ندهند هنر البرز مورد تعرض قرار گیرد و در این میان باید تلاش کنیم تا با هم افزایی با مدیران معاونت هنری، هنرمندان را در این راه یاری برسانیم .

این فعال عرصه تئاتر در ادامه به عدم حمایت مناسب دستگاه های دولتی و مسئولین اشاره کرد و گفت: بسیاری از بازیگران به دلیل عشق به تئاتر در نمایش ها حضور پیدا می کنند اما حمایت مالی مسئولین در این زمینه بسیار کم است و امیدواریم که مسئولین البرز شرایط و امکانات لازم را برای جامعه تئاتر فراهم کنند چرا که این قشر پتانسیل فوق العاده ای دارند ‌.

وی در ادامه افزود: ما طی چندسال گذشته در جشنواره تئاتر فجر از استان البرز حداقل یک نماینده داشتیم واین اتفاق در سال جاری رخ نداد.

روشن تصریح کرد: شاید این استنباط را داشته باشید که کارهای امسال ما قابلیت حضور در بخش مسابقه جشنواره فجر را نداشته درصورتی که کارهای پذیرفته شده امسال در رقابت های استانی هیچ چیزی کمتر از آثار گذشته نداشته است.

این فعال حوزه هنرهای نمایشی ادامه داد: به نظرم یکی از دلایل این افت بی انگیزه شدن فعالین این عرصه در استان بوده درعین حال عدم پیگیری و دلسوزی مسئولین برای جلوگیری از حق کشی های مرسوم در این سطح از جشنواره ها می تواند دلیلی بر رخ دادن این اتفاق غم انگیز باشد.

روشن در پایان تاکید کرد : به بچه های هنر و تئاتر البرز باید تندیس ایثار و مقاومت بدهند زیرا با توجه به مشکلات و  کمبود تمام زیر ساخت های موجود در استان دست از کار هنری خود برنداشته و همین امر موجب می شود تا تئاتر البرز مسیری رو به جلو را طی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.