نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در شرایطی که کارخانه‌ها برای تداوم فعالیت نیازمند همراهی و حمایت دولت هستند صدور جواز تاسیس یا پروانه‌های بهره برداری برای واحدهای تولیدی جدید بی تدبیری است.َُُ

صدور بی رویه جوازهای تاسیس برای واحدهای تولیدی اشکال اساسی است

به گزارش  قدس آنلاین ؛  سید حسن حسینی نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به نامگذاری سال 'رونق تولید' از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: چالش‌های زیادی در بخش تولید وجود دارد لذا رونق این حوزه حیاتی نیازمند همت تمامی دستگاه‌های اجرایی به منظور شناسایی موانع و ارائه راهکار برای حل آن‌ها است.


وی افزود: امسال دوران سختی برای اقتصاد کشور است و در این میان رسانه‌ها می‌بایست همیار بخش تولید در گذر از این دوران باشند و در تمام ابعاد به بخش‌های مختلف اقتصادی کمک کنند.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با استقبال از برنامه ادغام برخی موسسات و بانک‌ها که از برنامه‌های بانک مرکزی است ادامه داد: بر این اساس ضرورت دارد سرمایه‌های صرف شده برای تاسیس بانک‌های جدید، جمع آوری و در مسیر صحیح به ویژه ارائه تسهیلات مناسب به بخش تولید هدایت شوند.

حسینی تصریح کرد: هم اینک با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه خارجی بر ایران جذب مناسب سرمایه گذاری خارجی میسر نیست لذا باید از حوزه‌های خاص جدا از بخش خصوصی و دولت نسبت به جذب سرمایه برای بخش تولید کشور اقدام مناسب صورت گیرد. بخش‌هایی از ارگان‌های حاکمیتی سرمایه‌هایی در اختیار دارند که می‌توان از آن‌ها برای جبران کمبود نقدینگی بخش تولید کشور بهره گرفت.

وی افزود: ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی دولت بطور مستقیم از بخش تولید و کارمندان دولتی تامین می‌شود. علاوه بر آن اخذ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده فشار مضاعفی به بخش تولید وارد کرده لذا به نظر می‌رسد نظام امور مالیاتی نیاز به ساماندهی دارد و در شرایط دشوار کنونی نیاز است فشار مالیاتی بر بخش تولید کاهش یابد.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه شش هزار و ۵۰۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۴ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند ادامه داد: ۹۵ درصد سرمایه گذاری بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است و بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.