روسیه در نشست شورای امنیت در روز یکشنبه قطعنامه این شورا را که از نیروهای نظامی به‌فرماندهی خلیفه حفتر خواسته بود عملیات خود در طرابلس را متوقف کند، وتو کرد.

 تحولات آفریقا|وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره لیبی از سوی روسیه/ حمله نیروهای امنیتی به معترضان در سودان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع دیپلماتیک گفتند: هیئت روسی در سازمان ملل خواستار تعدیل بیانیه ریاستی شد، به‌طوری که از همه طرف‌های مسلح در لیبی بخواهد درگیری را متوقف نکنند، روسیه خواستار آن شده بود که فقط از نیروهای نظامی به‌فرماندهی خلیفه حفتر خواسته نشود این کار را انجام دهند و به نام همه طرف‌ها اشاره شود.

به‌گفته این منابع، آمریکا پیشنهاد روسیه را رد و مسکو هم آن را وتو کرد، تا مانع صدور بیانیه شورای امنیت شود،‌ چرا که بیانیه‌های شورای امنیت با اجماع صادر می‌شود.

خلیفه حفتر که خود را فرمانده  ارتش لیبی می‌خواند، پنجشنبه 15 فروردین به‌زعم خود عملیات نابودی تروریسم در طرابلس پایتخت لیبی را اعلام کرده بود، این در حالی است که دولت لیبی به‌ریاست فائز السراج در طرابلس مستقر است، السراج از نیروهایش خواسته بود با تحرکات نیروهای وابسته به حفتر با قدرت مقابله کنند، السراج، حفتر را به کودتا علیه توافق سیاسی سال 2015 متهم کرد.

افزایش آمار تلفات نیروهای طرفدار دولت الوفاق لیبی

خبرگزاری فرانسه از افزایش آمار تلفات نیروهای طرفدار دولت الوفاق لیبی در حمله نیروهای خلیفه حفتر مورد حمایت امارات و عربستان خبر داد. بر اساس این گزارش، تعداد کشته‌های نیروهای طرفدار  دولت الوفاق به 32 نفر رسیده است.

حمله نیروهای امنیتی سودانی به معترضان در مقابل وزارت  دفاع

رویترز گزارش داد: نیروهای امنیتی سودان برای متفرق کردن معترضان از مقابل وزارت دفاع به‌سوی آنها گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.