البرز- دکتر حسین کریم با اعلام اینکه در ایام نوروز۱۴ هزارو ۵۱ مورد از واحد های صنفی بازدید به عمل آمد و ۱۵۲ واحد صنفی پلمب شد، گفت: استان البرز در ایام نوروز از لحاظ تلفات جاده ای، کمترین میزان را در کشور به خود اختصاص داد.

 کمترین تلفات حوادث جاده‌ای کشور در ایام نوروز را داشتیم

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی استان البرز پیش از ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه استان البرز به دلیل بار ترافیکی بالا  و گذر گردشگران استان های مجاوراین استان شرایط ویژه ای دارد گفت: دانشگاه علوم پزشکی با بسیج امکانات در بخش های درمان، امدادگری و نظارت بر بهداشت اصناف نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: در ایام نوروز تیم های سلامت نوروز به طور شبانه روز به مسافران نوروزی و شهروندان خدمات ارائه کرده و بخش بهداشت و درمان در این ایام تمام وقت به صورت آماده باش بودند.

 دکتر کریم با اشاره به اینکه بازدیدهای مستمر از مراکز خدمات پذیرایی و اقامتی و عرضه مواد غذایی استان با انجام می شد، گفت: رصد فعالیت بیمارستان ها، اورژانس ها و مراکز بهداشتی به صورت مستمرو خدمات رسانی به مردم و گردشگران در ایام نوروز به خوبی انجام  شد.

این مسئول در ادامه افزود: در ایام نوروز ۲۴ هزار و ۱۷۷ مورد تماس تلفنی مردم با مرکز فوریت های پزشکی استان برقرار شد که متعاقب آن ۸ هزار و ۸۸۱ ماموریت امدادی صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه در ایام نوروز ۵۸۲ نفر در تصادف جاده ای و۶۶۶ نفر در حوادث ترافیک شهری مصدوم شدند، افزود: از این تعداد ۶ نفر درحوادث جان خود را از دست دادند ازاین رو البرز از لحاظ تلفات ترافیکی و جاده ای، کمترین میزان را در کشور به خود اختصاص داد.

دکتر کریم تصریح کرد: در ایام نوروز ۹۶۱ نفر به ایستگاه های سلامت و ۹۰ هزارو ۷۴۹ نفر به اورژانس بیمارستان های البرز مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه دراین مدت ۱۴ هزارو ۵۱ مورد از واحد های صنفی بازدید به عمل آمد، گفت: ۳۷۲ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و ۱۵۲ واحد صنفی پلمب شد همچنین در این مدت ۴۲ هزار و ۹۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد در واحدهای صنفی البرز جمع آوری و معدوم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام اینکه تیرماه امسال ساختمان شماره ۲ علوم پزشکی البرز به بهره برداری می رسد،   افزود: به دلیل استقرار چهار زندان بزرگ کشور در البرز مسئولیت بهداشت و درمان این زندان ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که خدمات مضاعف محسوب می شود.

دکترکریم در بخشی دیگری از سخنانش درخصوص مشکلاتی که در حوزه درمان در استان وجود دارد، گفت: تمامی سعی و تلاش خود را درحل مشکلات بهداشتی و درمانی به کار خواهم برد چراکه همه قضایا قابل حل است و هر چیزی راه حل خود را دارد که یکی از بازوهایی که در حل این مشکلات کمک شایانی به مجموعه علوم پزشکی می کند قطعا رسانه ها هستند.

وی به مشکلات بیمارستان امام خمینی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان هیچگونه ارتباطی با علوم پزشکی استان ندارد اما ناظر عملکرداین بیمارستان هستیم .

دکتر کریم ادامه داد: یکی ازمسائلی که در ایام نوروز پیگیری می کردیم بحث بیمارستان امام خمینی بود در حالی که ملکیت این بیمارستان  با بنیاد شهید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان خاطرنشان کرد:  بنیاد شهید نیز این بیمارستان را  به سازمان همیاری شهرداری ها واگذار کرده است در حالی که این دو ارگان هیچونه تخصصی درزمینه پزشکی ندارند اما این قضیه بایستی حل و فصل شود و علوم پزشکی نیز آمادگی همکاری در حل مشکلات این بیمارستان را با ارگان های تحت مالکیت دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.