۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 651016

نیروهای تحت کنترل ژنرال خلیفه حفتر، موسوم به ارتش ملی لیبی، پس از حملات هوایی دولت وفاق ملی ناچار شدند از فرودگاه طرابلس عقب‌نشینی کنند.

عقب‌نشینی نیروهای حفتر از فرودگاه طرابلس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد واحدهای ارتش ملی لیبی که تحت هدایت خلیفه حفتر هستند قلمروی فرودگاه بین‌المللی طرابلس را ترک کردند. بنا بر گزارش این رسانه، این مکان استراتژیک در حال حاضر تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت وفاق ملی است.

گفته می‌شود روز گذشته (یکشنبه) پس از آنکه نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در یک سری حملات هوایی مواضع نیروهای خلیفه حفتر را در فرودگاه طرابلس هدف قرار دادند، در مقابل ارتش ملی نیز حملات هوایی به پایتخت این کشور انجام داد.

پس از مرگ معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی چندین سال است که این کشور شاهد درگیری‌ها و شورش‌های خونین بوده و دولت مرکزی واحدی در آن تشکیل نشده است. پارلمان مستقر در شهر طبرق که سال ۲۰۱۴ انتخاب شد و از حمایت «ارتش ملی لیبی» برخوردار است بر شرق این کشور حکومت می‌کند. این در حالی است که دولت وفاق ملی که سال ۲۰۱۵ تشکیل شد کنترل بخش‌های غربی لیبی، از طرابلس به بعد را به عهده دارد.

اختلافات میان دو طرف درگیر در لیبی با وجود مذاکراتی که در ماه فوریه انجام شد همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر بالا گرفته است. این درگیری‌ها از پنج‌شنبه گذشته زمانی‌که ژنرال خلیفه حفتر اعلام کرد قصد دارد طرابلس را از وجود «تروریست‌ها» پاکسازی کند، شدت یافت.

در مذاکرات ماه فوریه، فائز السراج، نخست‌وزیر لیبی و رئیس دولت وفاق ملی این کشور که دولتش از سوی سازمان ملل حمایت می‌شود با ژنرال خلیفه حفتر توافق کردند که نهادهای دولتی را متحد سازند و تا پایان سال جاری میلادی انتخابات ملی برگزار کنند. شواهد حاکی از آن است که این توافق‌ها چندان پایدار نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.