۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
کد خبر: 651028

در حالی که هنوز کور سوی امیدی برای پخش نود در دوشنبه شب در دل خوش بینان باقی مانده بود صدا و سیما آخرین میخ تابوت فرزند عادلش را هم با جمع کردن دکور پرمخاطب ترین برنامه بیست ساله اش کوبید. معنی جمع شدن دکور برنامه دقیقا این است که اگر پشت گوشتان را دیدید نود را هم دوباره خواهید دید. این یعنی تمام مجریان پخته و خامی که رویای نشستن بر صندلی محبوب فردوسی پور را داشتند آب در هاون کوبیدند و باید خواب مجری گری نود را ببیند.

عروسی در تاریکخانه اشباح

جواد رستم زاده/

در حالی که هنوز کور سوی امیدی برای پخش نود در دوشنبه شب در دل خوش بینان باقی مانده بود صدا و‌ سیما آخرین میخ تابوت فرزند عادلش را هم با جمع کردن دکور پرمخاطب ترین برنامه بیست ساله اش کوبید. معنی جمع شدن دکور برنامه دقیقا این است که اگر پشت گوشتان را دیدید نود را هم دوباره خواهید دید. این یعنی تمام مجریان پخته و خامی که رویای نشستن بر صندلی محبوب فردوسی پور را داشتند آب در هاون کوبیدند و باید خواب مجری گری نود را ببیند.
حالا صداوسیما رسما برنامه ای به نام نود ندارد و باید منتظر برنامه های جانشین بود. در این بین سوالات بسیاری در مورد برنامه های جانشین مطرح است. حالا بماند که دلیل حذف عادل و نود در غباری از ابهام باقی خواهد ماند که پاسخ رسمی درباره اش نخواهیم یافت. با این حال آنچه روشن است اینکه رویکرد مدیران رسانه ملی قطعا پخش برنامه های چالشی و حاشیه ای نخواهد بود. آنها به قیمت اره کردن شاخه زیر پایشان و ریزش بی سابقه مخاطب درب نود را تخته کردند تا قرار نباشد هر ساعت و هر روز پاسخگوی افراد و نهادهای مختلف مرتبط و غیر مرتبط باشند.

خیلی ها معتقدند صدا و سیما بعد از واکنش تند مردم که میثاقی را نپذیرفتند و به حذف فردوسی‌پور واکنش نشان دادند، قید ادامه برنامه ۹۰ بدون عادل را زده و انگار می‌خواهد فوتبال برتر را به مرور جا بیندازد. همه ما اما خوب می دانیم برنامه هایی از جنس «فوتبال برتر» یا حتی «شب های فوتبالی» نه می توانند نه می خواهند به مانند «نود» به تاریکخانه اشباح فوتبالی نور بتابانند. آنها در همین حد تحلیل ، آنالیز و مصاحبه های قبل و بعد از هر مسابقه جلو خواهند رفت و در جنجالی ترین حالت به مسائل روز داوری خواهند پرداخت.
☣این البته برای اهالی فوتبال ترسناک خواهد بود چرا که در نبود برنامه های چالشی و کاوشی ، مستطیل سبز در ایران به دلیل نبود قوانین مدون و نهادهای بازدارنده به بستری برای جولان زدوبند بازها تبدیل خواهد شد و فساد در فوتبال بیش از گذشته ریشه خواهد دواند.همین الان با وجود فشار همه جانبه رسانه ها و پخش چند آیتم مفصل در برنامه نود پرونده فساد در فوتبال در راهروهای مجلس مسکوت مانده و گزارش دقیقی از آن منتشر نشده است.

☢نه اینکه عادل و برنامه اش درتمام این بیست سال بدون نقص و انتقاد اجرا شده باشند و نه اینکه احتمالا بعد از آنها برنامه مفید به فایده ای تولید نخواهد شد نه ، بحث و سوال اصلی این است که در این حدفاصل تولد برنامه ای بهتر سرنوشت حاشیه های فوتبالی و پرداختن به آنها چه خواهد شد و بعدها عادل را در قامت چه تهیه کننده و مجری خواهیم دید؟
نود برای ما همان سرباز افسانه رمی بود که پس از نود و نه روز جنگیدن در روز صدم و چند قدم مانده به فتح بزرگ توسط همرزمانش به اشتباه کشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.