دولت آمریکا در ادامه سیاست فشار بر گروه‌هایی که از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی این کشور را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، طرح خود را برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» اعلام کرد.

بیانیه کاخ سفید درباره طرح معرفی سپاه پاسداران به عنوان "سازمان تروریستی"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کاخ سفید امروز دوشنبه در بیانیه‌ای رسماً برنامه دولت خود برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خود اعلام کرد.  

این اولین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه گفته است: «امروز من رسماً طرح دولت خود را برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از جمله نیروی قدس به سازمان‌های تروریستی خارجی اعلام می‌کنم.»

کاخ سفید از این اقدام به عنوان «گامی بی‌سابقه» یاد کرده و نوشته وزارت خارجه آمریکا رهبری آن را به دست داشته است. 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «این اولین بار است که ایالات متحده بخشی از یک دولت دیگر را به عنوان سازمان تروریستی خارجی معرفی می‌کند. این امر، موید این حقیقت است که اقدامات ایران، اساساً با اقدامات دولت‌های دیگر متفاوت است.»

کاخ سفید در ادامه با متهم کردن ایران به «حمایت از تروریسم» تصریح کرده است: «ما به افزایش فشار علیه ایران و بالا بردن هزینه‌های حمایت از فعالیت‌های تروریستی توسط این کشور ادامه خواهیم داد تا زمانی که این کشور از رفتارهای مخرب و غیرقانونی خود دست بردارد.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.