لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا با صدور بیانیه‌ای از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا تمجید و به کاخ سفید توصیه کرده به اعمال فشار اقتصادی به ایران ادامه دهد.

لابی صهیونیستی "ایپک" از اقدام ضدایرانی آمریکا تمجید کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، لابی صهیونیستی «کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل» (ایپک) دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای از اقدام تازه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تمجید کرد.

این لابی که یکی از مهمترین عناصر حمایت داخلی در آمریکا از رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید و بسیاری از نمایندگان کنگره و مقام‌های دولت آمریکا تحت چتر حمایت مالی آن هستند، در این بیانیه قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا را «اقدامی مهم» در راستای «افشار فشار اقتصادی» علیه ایران توصیف و عنوان کرده است که این فشار باید تا زمان تغییر رفتار ایران ادامه یابد.

ایپک در بیانیه خود همچنین به دولت آمریکا توصیه کرده با خودداری از صدور معافیت‌های تحریمی برای واردکنندگان نفت از ایران، تلاش‌های خود برای به صفر نزدیک کردن صادرات نفت ایران را تشدید کند.

همانطور که پیش از این گزارش شده بود، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه رسما نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد. این اولین بار است که آمریکا نهادی رسمی از یک کشور را در چنین فهرستی قرار می‌دهد. مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند این کار را با هدف افزایش هراس شرکت‌های خارجی از تجارت با ایران انجام داده‌اند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این مقر فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.