البرز- مهدی نجم الدین از برگزاری جشنواره تابستانه ویژه ورزشکاران کم بینا و نابینای استان البرز و اجرای طرح استعدادیابی در خلال آن خبرداد.

طرح استعدادیابی ورزشکاران کم‌بینا و نابینا در البرز اجرا می‌شود

مهدی نجم الدین نایب رییس هیئت ورزش های نابینابان و کم بینایان استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: جشنواره تابستانه ورزشکاران نابینا و کم بینای البرز در رشته های ورزشی فوتبال گلبال، شطرنج، دوومیدانی و پرس سینه برگزار می شود.

وی افزود: در قالب برگزاری این جشنواره وفراخوان عمومی استعدادیابی نیز با حضور مربیان انجام خواهد شد تا طیف بیشتری از روشندلان در البرز به ورزش جذب شوند.

نجم الدین با بیان اینکه تشکیل تیم های قدرتمند و حضور موثرتر در مسابقات کشوری یکی از اهداف این هیئت ورزشی در سال جدید است گفت: در سال گذشته نیز هیئت استان با اعزام برخی تیم های منتخب خود به مسابقات کشوری موفق به کسب عناوین ارزشمندی شد که پیش از آن سابقه نداشت.

نایب رییس هیئت ورزش های نابینابان و کم بینایان استان البرز از ایجاد بانک اطلاعاتی ورزشکاران این هیئت ورزشی خبرداد و گفت: این اقدام با هدف شناسایی ظرفیت های فعلی ورزشکاران و برنامه ریزی برای هدایت و آموزش انجام خواهد شد.

وی از راه اندازی پایگاه قهرمانی رشته پرس سینه ورزشکاران نابینا خبرداد وگفت: در کنار این مهم با مشارکت بخش خصوصی بستر لازم برای انجام تمرینات و اردوهای آماده سازی رشته فوتبال ۵ نفره و ۷ نفره نیز مهیا شده است وخانه شطرنج نیز کار خود را آغاز کرده است.

نجم الدین حضور اثرگذار البرزی ها در تیم های ملی و مدال آوری در مسابقات آتی المپیک آسیایی و جهانی را از اهداف این هیئت ورزشی عنوان کرد و گفت: مجموعه اعضای هیئت در این مسیر در کنار یکدیگر هستند و تمام تلاش خود را برای شکوفایی استعداد ورزشکاران روشندل انجام خواهیم داد.

وی در پایان گفت: اواخر سال گذشته مراسم تقدیر از مدال آوران نابینا وکم بینای البرز برگزار شد و قطعا این اقدام می تواند زمینه ایجاد انگیزه را برای افراد کم بینا و نابینا برای حضور در فعالیت های ورزشی دوچندان کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.