وزارت خارجه عربستان سعودی از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و تروریستی نامیدن آن، استقبال کرد.

استقبال عربستان سعودی از اقدام آمریکا علیه سپاه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اقدام وزارت خارجه آمریکا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و تروریستی خواندن آن، عربستان سعودی از این اقدام استقبال کرد. 

شبکه خبری «الاخباریه» سعودی گزارش کرد، یک مقام مسئول در وزارت خارجه اعلام کرد «پادشاهی عربستان سعودی از اقدام ایالات متحده آمریکا در قلمداد کردن سپاه پاسداران ایران به عنوان سازمانی تروریستی استقبال می‌کند. 

عربستان دومین کشور عربی است که از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران استقبال می‌کند. روز گذشته وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از این اقدام آمریکا استقبال و اعلام کرد که این اقدام «گامی مهم در مقابله با نقش خطرناکی است که سپاه پاسداران ایران به عنوان عنصری بی‌ثبات کننده و عامل تنش و ابزار نشر خشونت و تروریسم در خاورمیانه و کل دنیا، ایفا می‌کند». 

مقام مسئول در وزارت امور خارجه عربستان همچنین گفت: تصمیم آمریکا مبنی بر سازمان تروریستی بودن سپاه پاسداران ایران، گامی عملی و جدی در تلاش‌های مبارزه با تروریسم است. 

این مقام سعودی که کشورش، حزب‌الله لبنان (متحد ایران) را اسفند ۱۳۹۲ در لیست تروریستی خود قرار داده، افزود: تصمیم آمریکا اجرای خواسته‌های مکرر عربستان سعودی از جامعه بین‌الملل درباره ضرورت مقابله با تروریسم مورد حمایت ایران است.

این مقام سعودی همچنین گفت که «جامعه بین‌الملل باید موضعی قاطع در برخورد با نقشی اتخاذ کند که سپاه پاسداران ایران علیه صلح و امنیت بین‌المللی ایفا می‌کند».

پیشتر نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی، خرسندی خود از این اقدام آمریکا را ابراز کرده است.

دولت آمریکا روز دوشنبه (دیروز ۱۹ فروردین) در ادامه سیاست فشار بر ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود اضافه کرد. این نخستین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را سازمان تروریستی معرفی می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.