عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به حجم خسارات بارش‌ها در خراسان رضوی برای رفع این خسارات پیشنهاد پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان داده شده است.

تسهیلات بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده خراسان‌رضوی پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله حاتمیان اظهار داشت: در ابتدا باید این را گفت که ما باید بسیار شاکر خدا باشیم چراکه در وضعیتی که همه ما در حوزه تأمین آب دچار مشکلات بسیار زیادی بودیم و بارندگی ما بسیار کم بود خداوند باران رحمت خود را برای ما نازل کرد و تا حدود زیادی مشکل بی‌آبی ما رفع شد.

وی ادامه داد: ما شاهداقدامات بسیار خوبی برای رفع بحران‌ها در  استان خراسان رضوی به ویژه در مورد بارندگی‌ها بودهایم  به عنوان مثال راهبندان ۲۴ ساعته‌ای را ما در تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال قبل در اثر بارش برف در درگز شاهد بودیم که بسیار مناسب مدیریت شده و هیچ کس در آن سرما نخورد و یا گرسنگی نکشید که این مسئله نشان از عملکرد  مناسب ستاد مدیریت بحران در خراسان رضوی به ریاست استاندار است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله سیلاب‌ها در استان خراسان رضوی بسیار مناسب مدیریت شد، خاطرنشان کرد: هماهنگی بین بخش‌های مختلف مدیریت بحران در استان خراسان رضوی سبب کاهش خسارات در استان شد.

حاتمیان تأکید کرد: البته باید این را گفت که همه بخش‌های کشور برای مدیریت بحران سیل گرد هم آمده و  همه در کنار نیروهای مردمی برای رفع مشکلات مردم تلاش کردند و کوشش همه این بخش‌ها در کنار هم ستودنی است.

وی بیان کرد: ما در این سیل شاهد کارشکنی‌های آمریکا برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به کشورمان از سایر کشورها بودیم که این اتفاق را می‌توان نوعی جنایت بشری دانست اما همه بخش‌های نظام اعم از دولت، سپاه، نیروهای مردمی و سایر مواردی از این دست در کنار هم آمده و مسئله به نوعی مدیریت شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خساراتی که به بخش‌های کشاورزی بر اثر وقوع سیل به وجود آمده است، تأکید کرد: بر اساس گزارشات وزیر کشاورزی  حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومالن در سراسر کشور به بخش کشاورزی خسارت وارد شده و برای جبران آن وام‌های بلاعوض، بدون بهره و کم بهره پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.