۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 651180

از قدیم گفته‌اند پول دکل گمشده را کی داده و کی گرفته؟ حکم محکومیت سه ساله هاپولی کنندگان دکل نفتی هم احتمالاً بر همین اساس صادر شده است! البته اگر شماهم پس از گذشت چندین سال هنوز نفهمیده‌اید دکل را کی خورد و کی برد، حق دارید چون خود متهمان و هاپولی کنندگان آن هم درست نمی‌دانند دکلی در کار بوده یا نه!

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، از قدیم گفته‌اند پول دکل گمشده را کی داده و کی گرفته؟ حکم محکومیت سه ساله هاپولی کنندگان دکل نفتی هم احتمالاً بر همین اساس صادر شده است! البته اگر شماهم پس از گذشت چندین سال هنوز نفهمیده‌اید دکل را کی خورد و کی برد، حق دارید چون خود متهمان و هاپولی کنندگان آن هم درست نمی‌دانند دکلی در کار بوده یا نه! یعنی ماجرای دکل گمشده «فورچونا» دقیقاً مثل حکم متهمانش گنگ و عجیب و غریب است. اما آن طور که خبرگزاری‌ها می‌گویند در دوره دولت دهم، شرکت تأسیسات دریایی تصمیم می‌گیرد از یک شرکت رومانیایی دکل دست دوم نفتی بخرد.

اما به دلیل تحریم‌ها، امکان معامله مستقیم وجود نداشته و رضا مصطفوی طباطبایی - یکی از دلالان گردن کلفت نفتی کشورمان- با همکاری یک وکیل ساکن امارات، یک شرکت صوری بین‌المللی ثبت می‌کند و با شرکت رومانیایی وارد معامله می‌شود. شرکت تأسیسات دریایی در قدم اول 17 میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به عنوان پیش پرداخت در اختیار شرکت صوری قرار می‌دهد که فقط 13 میلیون دلارش به دست شرکت رومانیایی می‌رسد و حدود 4 میلیون دلار در نخستین گام هاپولی می‌شود!

بعد از این ماجرا شرکت رومانیایی از فروش دکل منصرف می‌شود و پول را به شرکت صوری برمی‌گرداند. البته خیلی‌ها می‌گویند همان شرکت رومانیایی هم یک شرکت کاغذی بوده و اصلاً دکل دست دومی در کار نبوده! از آن طرف شرکت تأسیسات دریایی هم بی خبر از همه جا مابقی پول خرید دکل - چیزی در حدود 72 میلیون دلار- را به حساب شرکت صوری می‌ریزد. حالا رضا مصطفوی طباطبایی می‌ماند با حدود 90 میلیون دلار پول بی‌صاحب! طبق اسنادی که وکیل اماراتی به دادگاه ارائه کرده است، آقای دلال همان موقع 90 میلیون دلار پول بی‌زبان را صرف سرمایه‌گذاری در صنعت شراب‌سازی فرانسه و کمک به کمپین‌های تبلیغاتی جناب دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌کند!

حالا دونالد ترامپ و صنعت شراب‌سازی را بگذارید کنار و بچسبید به ماجرای محاکمه عزیزان دخیل در قضیه دکل‌خواری. خبرگزاری ایرنا می‌گوید علی طاهری مطلق، مدیرعامل سابق شرکت تأسیسات دریایی که ظاهراً از همان اول خبر داشته دکلی در کار نیست به همراه سیدرضا مصطفوی طباطبایی - که مشغول شراب انداختن با پول بیت‌المال است- کلاً به سه سال حبس محکوم شده‌اند! وکیل اماراتی هم چون تبعه ایرانی نیست تبرئه شده و از برگرداندن 90 میلیون دلار به کشورمان هم اصلاً صحبتی نشده است، چون همان طور که گفتیم پول دکل خورده شده - به قول نماینده عزیز مجلس- را کی داده و کی گرفته!؟

این وسط خیلی‌ها به محکومیت عزیزان دکل خوار معترضند، اما ما مثل همیشه نیمه پر لیوان را نگاه کرده و سعی می‌کنیم از این ماجرا درس بگیریم. خداوکیلی 90 میلیون دلار در ازای سه سال حبس خیلی به صرفه است! آن قدر که ما و کارشناس‌هایمان تصمیم گرفته‌ایم روزنامه‌نگاری و تحلیل‌های آبکی را کنار گذاشته و وارد عرصه دکل‌خواری شویم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.