قزوین_ حمیدزینالی گفت: ۲هزار و ۹۴۱ مورد بازدید از کشتارگاهها، مراکز بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی و رستورانها از تاریخ ۲۵ اسفند لغایت ۱۷ فروردین توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین انجام شده است.

کشف و ضبط ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در طرح نظارت‌های بهداشتی نوروزی دامپزشکی قزوین

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین اظهار داشت: طرح تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در اداره کل دامپزشکی این استان و ادارات دامپزشکی تابعه آغاز شد که در طی این مدت ۲ هزار و ۹۴۱ مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی، کشتارگاهها و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی، رستورانها توسط کارشناسان دامپزشکی انجام و ۳ هزار و۹۹۴ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

زینالی تصریح کرد: با عنایت به بازدیدهای انجام شده، ۱۱ مورد نمونه برداری از گوشت گوساله و ۲ مورد نمونه برداری از گوشت مرغ انجام شد و ۱۳ مرکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی و رستوران به دادگاه مواد غذایی و تعزیرات معرفی شدند.

این مقام مسئول حجم کاری انجام شده در طول طرح را ۲هزار و ۷۵۵ نفر ساعت ذکر کرد و افزود: در زمان اجرای طرح ۱۷ اکیپ بازرسی در استان وظیفه نظارت بر بهداشت مواد غذایی با منشا دامی را بر عهده داشتند و با ۴۲ مورد تخلف در این حوزه برخورد کردند.

با عنایت به موقعیت جغرافیایی استان قزوین که در مسیر تردد مسافرین شمال و جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد نظارت بر رستورانهای بین راهی و مجتمعهای خدماتی رفاهی در ایام نوروز از اهمیت خاصی برخوردار است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.