پس از کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان توسط صندوق بین‌المللی پول و با بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و اروپا، سهام آسیایی از بالاترین سطح ۸ ماهه خود افت کرد.

افت سهام آسیایی تا مرز رکورد ۸ ماهه

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز چهارشنبه پس از کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان توسط صندوق بین‌المللی پول و با بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و اروپا، سهام آسیایی از بالاترین سطح ۸ ماهه خود افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، یک روز پس از ثبت بالاترین سطح ۸ ماهه خود، ۰.۱ درصد افت کرد، در حالی که نیکی ژاپن ۰.۶۲ درصد پایین آمد.

در بازارهای چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۵۳ درصد از ارزش خود را از دست داد وهانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۶۰ درصد افت کرد.

کوسپی کره‌جنوبی هم ۰.۲۲ درصد افت کرد، اما ای‌اس‌اکس استرالیا خلاف روند بازارهای منطقه حرکت کرد و توانست ۰.۱۰ رشد کند.

در معاملات دیشب وال‌استریت اس‌اندپی ۰.۶۰ درصد افت کرد و کامپوزیت نزدک هم ۰.۵۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

شاخص سهام کل جهان ام‌اس‌سی‌آی هم که دیروز در بالاترین سطح ۶ ماهه خود قرار داشت، دیشب ۰.۱ درصد افت کرد، اما همچنان از پایین‌ترین میزان ماه دسامبر، که ضعیف‌ترین سطح ۲ ساله این شاخص بود، ۱۹ درصد بالاتر باقی مانده است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش داد و اعلام کرد امسال رشد اقتصاد جهانی بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت، کند خواهد شد. این صندوق هشدار داد که ممکن است برای جلوگیری از سقوط شدید، لازم باشد رهبران جهان اقدامات حمایتی و تشویقی اقتصادی را به طور هماهنگ شده به کار ببندند.

اما نقطه تاریک دیگر برای سرمایه‌گذاران جهان، بالا گرفتن مجدد تنش‌های تجاری بین‌المللی بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تهدید کرد بر ۱۱ میلیارد دلار از کالاهای وارد شده از اتحادیه اروپا، تعرفه وضع خواهد کرد. این اقدام در پی بالا گرفتن اختلافات بر سر موضوع قدیمی سوبسیدهای اروپا برای هواپیماهای ایرباس، انجام می‌شود.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن به ۱۱۱.۱۴ افت کرد و ضرر این هفته خود را به بیش از ۰.۵ درصد رساند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.