احد وظیفه  گفت: سامانه بارشی پیش‌رو سامانه‌ای معمولی است و هفته‌ آینده اصلا بارش‌های غیرمعمول نداریم؛ اطلاعاتی که برخی درباره بارش‌های سهمگین مطرح می‌کنند ‌الگوبرداری های اشتباه از مدل‌های هواشناسی است.

ورود ۲ سامانه بارشی به کشور

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی‌ بارش‌های روزهای آتی در کشور اظهار داشت:
انتظار داریم تا اواخر هفته آینده دو سامانه بارشی وارد کشور شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: سامانه اول در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده مناطق مرکزی و جنوبی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بخش شمالی سامانه از ظهر شنبه‌ تا صبح دوشنبه هفته آینده شمال کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همچنین ‌بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه هفته آینده، این سامانه شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: به هر حال با توجه به این که با بارش‌های بهاری مواجه هستیم، انتظار داریم در این فصل بارش‌ها در برخی مناطق همراه با رگبار و رعد و برق باشد، همچنین در شمال شرق و جنوب کشور بارش‌های خوبی از این سامانه خواهیم داشت.

* در لرستان و خوزستان بارش سنگین و غیر معمول نخواهیم داشت

وظیفه بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مناطق جنوب شرق خصوصا استان‌های لرستان و خوزستان که در دو الی سه هفته اخیر بارش‌های خوبی داشته‌اند، در روزهای آتی بارش قابل ملاحظه ای رخ ندهد، البته بارندگی در این استان‌ها وجود دارد اما خبری از بارش‌های سنگین نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: سامانه بارشی که پیش رو داریم سامانه‌ای کاملاً متداول و معمولی است و طبق پیش‌بینی‌ها هفته‌ آینده اصلا بارش‌های غیرمعمول نداریم و اطلاعاتی که در برخی کانال‌های تلگرامی درباره بارش‌های سهمگین مطرح می‌شود ‌الگوبرداری های اشتباه از چند نمونه‌ رنگی مدل‌های هواشناسی است که برای ‌هراس مردم، عده‌ای آن را منتشر می‌کنند.

‌وظیفه درباره بارش‌های روزهای آتی در استان‌های لرستان خوزستان که درگیر سیل هستند توضیح داد: بارش‌های این دو استان در روزهای آتی چندان قابل توجه نیست و انتظار نداریم بارش های زیادی در آن منطقه ظرف روزهای آتی رخ دهد و تغییرات خاصی داشته باشیم.

* دبی آب رودخانه‌ها تا ۱۰ روز آینده کمتر می‌شود

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد حداقل تا ۱۰ روز آینده حجم دبی رودخانه‌ها کمتر شود، البته باید ذوب برف را هم در نظر داشت چون روند افزایش دما را داریم، اما از نظر بارش مورد قابل توجهی در این دو استان نخواهیم داشت و فقط بارش‌های متداول خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: سامانه بارشی دوم که در هفته آتی وارد کشور می‌شود، از سامانه اول قوی‌تر است، این سامانه‌ روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه هفته آینده وارد کشور می‌شود، البته نمی‌توان به مدل های عددی خصوصاً در فصل بهار اعتماد کرد چون تغییرات شدید شرایط جوی وجود دارد و از الان قدرت این سامانه قابل پیش‌بینی دقیق نیست.

وظیفه اظهار داشت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، بارش های پراکنده در ارتفاعات البرز داریم و ناپایداری محلی نیز غالب است؛ سامانه بارشی‌ جمعه شب از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و به تدریج تا روز دوشنبه از شمال و شمال شرق کشور خارج می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.